Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان

در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری مشکل تامین اعتبار و بودجه وجود ندارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: برای آبیاری تحت فشار اعم از بارانی و قطره‌ای مشکل بودجه و اعتبار وجود ندارد،اما به شرط اینکه اراضی ملی نبوده و تخصیص آب داشته باشند.

در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری مشکل تامین اعتبار و بودجه وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه شورای اداری منطقه کوهنانی کوهدشت درخصوص تقاضای کشاورزان منطقه رودبار در مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه رودبار اظهار کرد: با وجود اینکه اکنون اراضی کشاورزی منطقه تحت تملک سد است، اما کشاورزان اقدام به کشت و کار کرده‌اند.

وی افزود: اما یکی از مصوبات این جلسه اختصاص کود به اراضی تحت تملک سد است تا زمانی که زیر آب نرفته‌اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اینکه اکنون توزیع کود براساس ثبت نام در سامانه انجام می‌شود، برای هر هکتار زمین دیم یک کیسه کود و هر هکتار زمین آبی دو کیسه اختصاص می‌دهیم.

حسنی مقدم در خصوص بند انحرافی و احداث سد و بندهای آبگیر نیز توضیح داد: ما از منابع طبیعی درخواست می‌کنیم تا مطالعات لازم را انجام و  از محل اعتبارات سال آینده آبخیزداری این موضوع را پیگیری کنند.

 وی ادامه داد: در خصوص‌ تقاضای اهالی مبنی بر احداث کارخانه سبدبافی برای برداشت محصول انار  کوهنانی و رودبار ، باید بهره‌برداران یک نفر که اهلیت لازم را داشته باشد معرفی کنند تا پس از دریافت مجوز به بانک معرفی شود.

 وی در خصوص استقرار ساختمان و نیروی دامپزشکی در منطقه رودبار نیز گفت: پس از بررسی هم از نیروهای خصوصی ‌هم نیروهای دولتی دامپزشکی برای رفع مشکل دامپزشک و واکسن دام استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: توصیه ما برای توسعه باغات نه در اراضی که تحت تملک سد قرار دارند بلکه اراضی دیگر کشت انار، پسته و گیاه دارویی زعفران در قطعات یک هزار و دو هزار متری است.

حسنی مقدم افزود: در خصوص جاده بین مزارع نیز تاکید می‌کنیم از اعتبارات سال آینده دو جاده در منطقه کوهنانی ‌که اولویت‌دار  هستند شناسایی و معرفی کنند.

 وی در خصوص اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین‌های آبی که زیر سد نیستند نیز خاطر نشان کرد: اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص نامحدود است، منتهی به شرطی که اراضی جزو منابع ملی نبوده و تخصیص آب داشته باشند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اعتبار تخصیص داده شده برای آبیاری نوین یازده میلیون تومان برای هر هکتار زمینی که از آبیاری بارانی و  ۲۳ میلیون تومان برای هر هکتار زمین که از آبیاری قطره‌ای استفاده کنند،است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید