Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد:

راه اندازی سامانه رصد و پایش نهاده های دامی، کشاورزی و دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت این سامانه با هدف شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی هنگام توزیع نهاده های دامی و کشاورزی در استان راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه رصد و پایش نهاده های دامی، کشاورزی و دارویی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم با اعلام این خبر گفت سالانه مقادیر بسیار زیای نهاده کشاورزی شامل کود، بذر و سم و نهاده‌های دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو و همچنین نهاده‌های دارویی با ارزهای دولتی بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع می شود،  هر کجا نهاده ای با ارز یارانه‌ای و دولتی تهیه می‌شود ممکن است در این مسیر با رانت نیز مواجه شود.

حسنی مقدم ادامه داد: سابق بر این شفافیت و اشرافیت اطلاعاتی کامل بر توزیع نهاده ها وجود نداشت و کارها به صورت سنتی انجام می‌شد اما با طراحی سامانه رصد و پایش نهاده های دامی با اشرافیت کامل اطلاعاتی حاصل از این سامانه ورود این نهاده ها به داخل استان و توزیع آن در بین بهره برداران به شکلی خواهد بود که کمترین هدر رفت نهاده‌های کشاورزی و دامی را داشته و به دست بهره‌بردار و مصرف کننده واقعی خواهد رسید.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت: به دلالان و واسطهها هشدار می دهم چنانچه تاکنون سوء استفاده احتمالی در توزیع نهاده ها داشته‌اند از این پس با اشراف اطلاعاتی حاصل از این سامانه با متخلفین برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید