Iranian Agriculture News Agency

بیش از ٧٠ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تامین می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت:بیش از ٧٠ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تامین می شود

بیش از ٧٠ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تامین می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان  لرستا، اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این خبر گفت:سالانه ٧٨ هزار تن مرغ در استان تولید می شود ، این میزان تولید ٣ درصد تولید گوشت سفید کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به مشکلات صنعت مرغداری اشاره کرد وگفت: یکی از چالشهای تولید گوشت مرغ تأمین نهاده است؛ به ویژه ذرت وکنجاله سویا که ٩٠ درصد این نهاده ها از  خارج  تهیه می‌شود.

 وی تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده حدود ۱۰۰ درصد نیاز ذرت و ۵۰ درصد نیاز سویا مرغداری ها توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تأمین می شود.

 دکتر اسفندیار حسنی مقدم یکی دیگر از مشکلات این حوزه‌ را تأخیر در ارسال نهاده ها از بنادر اعلام کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا با هماهنگی و همکاری مقامات وزارت جهاد کشاورزی مشکل را حل کنیم.

این مقام مسئول در پایان افزود: باتوجه به اینکه کشور در یک شرایط جنگ اقتصادی نامتوازن  است، مرغداران نیز باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند ضمن اینکه ما نیز موظف به پیگیری هستیم  و مشکلات مرغداران را در این زمینه مرتفع خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید