Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم تصریح کرد:

آمادگی کارشناسان برای آموزش کشت گونه های مناسب به بهره بردارن لرستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از منطقه کاکاشرف به منظور رفع مشکل تداخلات اراضی استان لرستان بازدید کرد.

آمادگی کارشناسان برای آموزش کشت گونه های مناسب به بهره بردارن لرستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد  به همراه اسفندیار حسنی مقدم ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و دیگر اعضای کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی  بمنظور رفع مشکل تداخلات اراضی   منطقه کاکاشرف شهرستان خرم آباد از این منطقه بازدید  و با ، اهالی  دیداری صمیمانه داشتند.

 در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه در بین روستائیان بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و اظهارکرد: طبیعت امانت در دست انسان است و باید از آن حفاظت کرد.

وی ادامه داد: در موضوع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع ملی باید رعایت عدل و انصاف و مردم داری مدنظر قرار بگیرد و کشاورزان واقعی که دهها سال است بر روی زمین ها زحمت می‌کشند، با  افراد ویژه خوار و متصرف منابع ملی، که حق ملت و دولت را غصب کرده اند مقایسه نشوند.

 نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید در مسئله تداخلات اراضی کشاورزی که محل تأمین معیشت مردم است دقت لازم به عمل آید و  اراضی که شخم زده شده و کشاورزان دهها سال روی این اراضی کشت می‌کنند، نباید آن را محروم و ممنوع کرد.

 در ادامه حسنی مقدم ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به تشریح قانون اراضی و منابع ملی پرداخت و  با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه از بهره برداران   خواست  گونه هایی  که با شرایط محیط سازگارتر هستند  را کشت کنند.

 وی ادامه داد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی این آمادگی  را دارند تا آموزش های لازم  را  برای کشت گونه های مناسب به بهره بردارن ارائه کنند.

حسنی مقدم اظهار کرد: به زودی تیمی از کارشناسان امور اراضی و منابع طبیعی استان به منطقه اعزام و بررسی مجدد  برای آزاد سازی اراضی به بهره برداران  در چهار چوب قانون صورت میگیرد .

 در پایان این بازدید حجت الاسلام موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ضمن تقدیر از حضور نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در جمع  روستائیان اظهار کرد: باید بین کشاورزی که از زمین خود درآمد کسب می‌کند که خرج سال او را هم تامین نمی کند با کسی که درختان را قطع می‌کند و منابع ملی را تخریب می‌کند تفاوت قائل شویم.

وی هچنین خواستار  همکاری و تعامل بیشتر  با  کشاورزان و بهره برداران برای برطرف شدن مشکلات  این قشر زحمتکش شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید