Iranian Agriculture News Agency

تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستا

به منظور فعال سازی واحدهای تولیدی در امر فرآوری ،بسته بندی و عرضه حبوبات در بازارهای داخلی و خارجی نخستین جلسه بمنظور تشکیل سندیکای واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

تشکیل سندیکای  واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استان لرستا

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، این جلسه با حضور مدیر صنایع تبدیلی وغذایی، نمایندگان صنعت معدن و تجارت ،اتاق بازرگانی ، مجری حبوبات استان وصنف کشاورزی استان لرستان تشکیل شد.

 دراین جلسه صیداحمد مرادی ، مدیر صنایع تبدیلی وغذایی به ظرفیتهای بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: بخش کشاورزی لرستان دارای ظرفیتهای بالقوه در حوزه های زراعت، باغبانی، تولیدات دامی و آبزیان است که موتور محرک اقتصاد لرستان محسوب می می‌شود.

 وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی، توانمند سازی زیر ساختهای اقتصادی و فعالیت واحدهای تولیدی تداوم داشته و با هم افزایی مقامات ارشد استان و دست‌اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاهها حبوبات لرستان که  از محصولات ارگانیک بوده  و دارای بالاترین کیفیت و ارزش غذایی است که مورد حمایت تجار داخلی، منطقه‌ای و بین المللی جهت صادرات قرار گیرد .

 درادامه نمایندگان واحدهای مربوطه مسائل ومشکلات را مطرح و خواستار تامین تسهیلات کم بهره و بلند مدت شدند و از پرداخت وامهای یکساله سرمایه درگردش باسود 18درصد توسط بانکها،به شدت انتقاد کردند.

در پایان با تصمیم اعضای جلسه  مهندس بهمن مسعودی به عنوان رابط واحدهای بسته بندی حبوبات در مرکز استان تعیین شد؛همچنین  گودرز علیزاده به عنوان مجری طرح ملی حبوبات در استان لرستان در جهت  برندسازی ، بازاریابی و صادرات با هماهنگی مراجع و دستگاه‌های مرتبط پیگیری شود؛ همچنین بنا شد تا اتاق بازرگانی استان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی لرستان و صنعت ، معدن و تجارت و با رعایت قوانین نظام صنفی نسبت به تشکیل سندیکا و واحدهای بسته بندی حبوبات وابسته به سازمان‌ اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید