Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان؛

ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در راس امور قرار گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، گفت: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیاست و از ۴۰ حادثه و بلایای طبیعی بیش از ۳۰ مورد آن در کشور حادث شده است.

ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در راس امور قرار گیرد

به گزارش ایانا در استان لرستان؛ جلسه بیمه محصولات کشاورزی به ریاست جناب حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و با حضور جهانی میر ،  مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان ، مسئولین صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، مدیران کل ادارات تابعه، معاونین، مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

حسنی مقدم با اعلام اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید در راس قرار گیرد، گفت: ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیاست و از ۴۰ حادثه و  بلایای طبیعی بیش از ۳۰ مورد آن در کشور حادث شده و می شود،  همین موضوع اهمیت توجه به بیمه خصوصا در حوزه کشاورزی  را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: به جای بیان مشکلات راهکار ارائه داده و بررسی کنیم به چه شکل می شود با بیان دیدگاه های کارشناسی کشاورزان و بهره برداران را ترغیب کرد نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

حسنی مقدم از مسئولین بیمه محصولات کشاورزی در خواست کرد تا مهمترین مشکلات پیش رو و مهمترین پیشنهادات خود را جهت ترویج و استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی  به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان،  مدیران جهاد کشاورزی شهرستان را موظف کرد با مسئولین بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ها جلساتی را برگزار و نهایت تعامل ، همکاری و همراهی را با همکاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی داشته باشند؛ همچنین مسئولان صندوق بیمه مذاکرات فنی و تخصصی به صورت جداگانه با مدیران زراعت ، باغبانی ، دام و طیور ، ادارات کل شیلات ، امور عشایر ، دامپزشکی و منابع طبیعی را داشته و نتیجه مذاکرات منتج به بهتر شدن بیمه نسبت به وضعیت موجود شود.

 برگزاری نشست‌های تخصصی و مصاحبه توسط مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی  از طریق رسانه های ارتباط جمعی با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و روابط عمومی سازمان  به منظور تبیین مزایای بیمه محصولات کشاورزی برای بهره برداران ، مشخص کردن میزان برش استانی و شهرستانی بیمه محصولات کشاورزی ، برآورد میزان خسارت محصولات باغی و زراعی با نظر واحدهای تخصصی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، استفاده از توان مراکز خدمات غیر دولتی جهت بیمه کردن محصولات کشاورزی و توزیع نهاده ها و همچنین توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین عشایر از دیگر مواردی بود که مورد تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید