Iranian Agriculture News Agency

درخواست رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان از خاوازی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ویدئوکنفرانسی با وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد: در خصوص سرمایه در گردش برای کشت کلزا و کشت گندم مساعدت ویژه ای برای استان لرستان در نظر داشته باشید.

درخواست رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان از خاوازی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ۲۴۱ هزار هکتار در نظر گرفته شده ۴۷ هزار هکتار از آن آبی و ۱۹۴ هکتار آن سهمیه گندم دیم است.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه کنفرانس با وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه کشت گندم به تدریج انجام می‌شود حدود ۱۱ هزار هکتار کشت صورت گرفته که ۱۰ هزار هکتار گندم دیم و یک هزار هکتار گندم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به میزان بذر تامین شده اشاره کرد و گفت: برای استان حدود ٢٠٥٠٠ تن بذر داریم که ١٧٥٠٠ تن آن برای سال جاری در نظر گرفته شده و سه تن آن در سال گذشته باقی مانده است.

حسنی مقدم ادامه داد: پنج هزار تن بذر آبی و  ١٢ هزار و ٥٠٠ تن  بذر دیم برای سال جاری تأمین شده است.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: برای سال آینده تقریباً ۱۱ هزار هکتار کشت بذر پیش‌بینی شده که ٩٢٠٠ هکتار انواع ارقام دیم و ١٨٠٠هکتار ارقام آبی است.

حسنی مقدم گفت: وجود سه اقلیم  استان یعنی"جنوبی گرم " "مرکزی متوسط" و "شمالی سرد" سبب شده حدود۲۴ انواع رقم آبی و دیم داشته باشیم که حدود ۱۴ رقم آن دیم و ١٠ رقم آن آبی است، البته اکثر ارقام  آن نیز جدید است که وارد چرخه بذر شده و در شرایط فعلی در این حوزه مشکل خاصی نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در بخشی دیگر ازسخنان خود به کشت کلزا اشاره کرد و گفت:  سهم لرستان ۵ هزار هکتار است که ١٦٠٠ هکتار مورد کشت قرار گرفته و روند کشت مطلوب است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل سطح زیرکشت کلزا را به ۲ هزار هکتار برسانیم.

حسنی مقدم افزود: تقریبا نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد کشت کلزا داشته‌ایم که حدود ۴۰ درصد برنامه ما در این شرایط فعلی تحقق یافته است.

 وی  تصریح کرد: در خصوص سرمایه در گردش برای کشت کلزا و کشت گندم مساعدت ویژه ای برای استان لرستان در نظر داشته باشید.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در خصوص تامین کود نیز حدود ۷۷ هزار تن کود "اوره" سهم استان بوده که ۵۰ درصد سمیه شرکت خدمات حمایتی بوده که بیش از ٣٠ هزار تن  آن تامین و در حال توزیع است.

حسنی مقدم تاکید کرد: از معاون تعاون وزارت جهاد جهت همکاری بیشتر  برای اختصاص کود بیشتر تقاضای همکاری داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان تاکید کرد: با توجه به سیستم حمل و نقل ریلی استان تقاضا داریم از این ظرفیت برای حمل و نقل کود مورد نیاز ما استفاده شود، همچنین رصد و پایش کودهایی که در آزمایشگاه ‌های استان موجود است مجوز صادر کنند تا مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید