Iranian Agriculture News Agency

اجرایی عملیات آبخیزداری در منطقه قلع گل در سطح 11 هزار هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: حوزه آبخیز قلعه گل به مساحت ۱۱ هزار هکتار یک حوزه سیل خیز می باشد که در سال های اخیر به خصوص سال ۱۳۹۸ _ ٩٩ در حاشیه رودخانه اصلی به علت زیر شویی ناشی از سیل حداقل ۵۴ لغزش در آن حادث شده است.

اجرایی عملیات آبخیزداری در منطقه قلع گل در سطح 11 هزار هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد این مناطق لغزشی علاوه بر تولید حجم زیادی رسوب باعث قطع درختان چندین ساله بلوط منطقه شده است.

اسفندیار حسنی مقدم ادامه داد: در همین راستا توسط همکاران اداره کل منابع طبیعی استان لرستان با هدف کنترل سیل و پایدار سازی مناطق لغزشی و جلوگیری از قطع طبیعی درختان بلوط ناشی از رانش زمین در سال ۱۳۹۸ _۱۳۹۹ در قالب دو پروژه به ارزش ریالی ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مبادرت به عملیات کنترل سیلاب و پایدار سازی مناطق لغزشی و ترمیم سازه های قدیمی آسیب دیده کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد در این راستا تاکنون بیش از ۵۰۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملات بیش از ۶ هزار متر مکعب عملیات و سه هزار متر مکعب خشک چین انجام شده است.

وی در پایان گفت این پروژه در حال حاضر در دست اقدام بوده و تا شروع فصل سرما ادامه خواهد داشت ، همچنین با توجه به سازه های آسیب دیده طی سیل سال ۹۸ مقرر شده است اعتبارات اوراق خزانه اسلامی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی سازه های گابیونی قدیمی آسیب دیده هزینه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید