Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون از سطح ۵۳۰ هکتار باغات بارور زیتون استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان بازدید از باغات زیتون تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل علیه السلام خرم آباد اظهار کرد: سطح باغات زیتون در استان لرستان ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار 530 هکتار بارور و ۶٠ هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده و از این سطح مقدار ٢ هزار و ۲۰۰ تن زیتون از ارقام مختلف روغنی و کنسروی برداشت می‌شود.

برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون از سطح ۵۳۰ هکتار باغات بارور زیتون استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم، متوسط عملکرد در هر هکتار زیتون را بین  4.5 تا ۵ تن  اعلام کرد و گفت بیشتر این مقدار تولید توسط مجموعه تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل "علیه السلام"روغن‌کشی و به بازار عرضه می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: به منظور توسعه کشت زیتون در سال جاری در سطح  ۵۰ هکتار چاله کنی انجام شده و به زودی  ارقام جدید و تجاری کاشت نهال صورت خواهد گرفت.

وی توصیه‌های فنی از قبیل هرس به موقع ،تغذیه مناسب ، استفاده از ارقام پر محصول و تجاری ، اجرای آبیاری قطره ای و سایر مسایل فنی را  ارائه کردند.

حسنی‌مقدم ادامه داد جهت برداشت مکانیزه زیتون  سازمان جهاد کشاورزی  لرستان تسهیلاتی جهت خرید "شیکر" برداشت زیتون به متقاضیان اعطا می کند.

وی در پایان به متقاضیان کشت زیتون توصیه کرد با توجه به نیاز کم‌آبی و مقاوم بودن زیتون به خشکی و همچنین با توجه به کمک‌های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در تأمین نهال و انجام چاله کنی  نسبت به احداث باغات زیتون در اراضی شیب دار و کم بازده اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید