Iranian Agriculture News Agency

پیگیر تکمیل زنجیره مرغ ماهان در شهرستان چگنی هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان چگنی اظهار کرد: پیگیر تکمیل زنجیره مرغ ماهان در شهرستان چگنی هستیم.

پیگیر تکمیل زنجیره مرغ ماهان در شهرستان چگنی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان جلسه شورای کشاورزی این شهرستان به ریاست ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی و با حضور ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ، مسئول دفتر حاج مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه شهرستان، اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به اتفاق قائم‌مقام، معاونین، مدیران کل ادارات وابسته و مسئولین شهرستان چگنی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حسنی مقدم در این جلسه گفت هدف از برگزاری جلسه شورای کشاورزی در شهرستان ها احصا مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و چاره اندیشی در جهت رفع آنهاست.

وی ادامه داد یکی از مطالعات مردم منطقه تکمیل زنجیره تولید مرغ ماهان با راه اندازی کارخانه خوراک طیور و جوجه یک روزه می باشد و به طور جد پیگیر هستیم بنگاه اقتصادی کوثر نسبت به راه‌اندازی کارخانه خوراک طیور وجوجه کشی اقدام کند.

وی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان را موظف کرد بر اساس تقسیمات کشوری در ارائه آمار و اطلاعات مجتمع کشت و صنعت صفای فجر لرستان جزو شهرستان چگنی محسوب شود.

حسنی مقدم به مشکلات جزئی بین بهره برداران شهرم دام سراب کی میرزاوند و کارخانه شیر پاستوریزه اشاره کرد و گفت جهت رفع ناهماهنگی و اختلافات جزئی جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرک دام ، مدیرعامل کارخانه شیر پاستوریزه پگاه لرستان و معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد رفع تداخلات ملکی اراضی ملی و کشاورزی بین دولت و مردم را در دستور کار قرار داده‌ایم در این راستا یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار با ۱۲۰۰ روستا بین مردم و منابع ملی اختلاف وجود دارد اما در چارچوب قوانین و مقررات بهره برداری از این زمین ها را به مردم واگذار می نمائیم و با توجه به کوهستانی بودن چگنی ضروری است شهرستان چگنی بیشترین سهم از رفع تداخلات  بین مردم و دولت را داشته باشد.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه افزایش تخصیص آب دو ایستگاه پمپاژ میشاخور و زوران چم را در دستور کار قرار داده‌ایم افزود این دو ایستگاه در اولویت واگذاری به بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ قرار دارند تا با واگذاری آنها از طریق فراخوان اراضی کشاورزی منطقه سریعتر به آبی تبدیل شود.

حسنی مقدم ادامه داد شهرستان چگنی ٤/٢ دهم درصد اراضی کشاورزی استان لرستان را دارد اما سهم این شهرستان از تراکتور دو درصد است و تاکید کرد در توزیع اعتبارات و مکانیزاسیون شاخص سطح زیر کشت اراضی باشد.

وی بر برقراری مجدد اعتبارات توسعه توازن شهرستان چگنی تاکید کرد و گفت از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مطالبه را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار با محوریت انجیر و پسته در شهرستان چگنی اشاره کرد و گفت به صورت نامحدود تا ۸۰ درصد اعتبار چاله کنی و تهیه نهال را انجام می دهیم تا مردم به این کار تشویق و باعث درآمدزایی برای مردم منطقه شود.

وی در پایان بر اجرای نرخ مصوب  ماشین آلات کشاورزی خصوصاً تراکتور ها و کارخانجات شالیکوبی تاکید کرد و گفت با متخلفین برخورد قانونی و افراد قانونمند مورد تشویق قرار گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید