Iranian Agriculture News Agency

نرخ شالیکوبی برنج در لرستان اعلام شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: قیمت شالیکوبی برنج در استان تعیین شده است و هرگونه تخطی از این نرخ با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

نرخ شالیکوبی برنج در لرستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، صیداحمد مرادی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با صنف کشاورزی، شالیکوبی و ستاد تنظیم بازار مقرر شده است واحدهای شالیکوبی استان بابت خشک و سفیدکردن هر کیلوگرم برنج ۷۰۰ تومان از کشاورزان دریافت کنند.

وی اظهار داشت: این رقم سال گذشته ۵۰۰ تومان بوده است و ۳۰ واحد شالیکوبی استان در خرم آباد، چگنی، دورود و بروجرد موظف به رعایت نرخ ۷۰۰ تومانی هستند و در صورت مشاهده تخلف جریمه می شوند.

وی ادامه داد: کیفیت عطر و طعم برنج لرستانی بسیار مرغوب است که بازارهای خوبی در تهران، قم، اصفهان و مرکزی دارد و قیمت فروش انواع مختلف آن با توجه به بازار عرضه و تقاضا تعیین می شود.

مرادی اضافه کرد: لرستان محصولات استراتژیکی همچون گندم، برنج، جو و حبوبات را در سطح و کیفیت بالا تولید می کند که جهاد کشاورزی آماده صدور مجوز صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی این تولیدات است.

سطح زیر کشت برنج در لرستان ۱۰ هزار هکتار است که برداشت این محصول با ضریب مکانیزاسیون ۷۰ درصد آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.

سطح زمین های کشاورزی لرستان حدود ۸۰۰ هزار هکتار است، ۱۳۰ هزار نفر بهره‌بردار این بخش هستند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این  محل ارتزاق می کنند.

سه میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی با ارزش بیش از هفت هزار میلیارد تومان سالانه در استان تولید می شود و مجموع سطح زیر کشت تابستانه از جمله برنج در این استان کمتر از ۵۰ هزار هکتار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید