Iranian Agriculture News Agency

8700 متر مربع از اراضی مرغوب باغی و زراعی آزاد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرداظهار کرد: با تخریب 18 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد 8700 متر مربع از اراضی مرغوب باغی و زراعی آزاد شد.

8700 متر مربع از اراضی مرغوب باغی و زراعی آزاد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان لرستان عزت اله نباتی گفت : برای حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی از فروردین امسال تاکنون 18 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در زمینهای کشاورزی شهرستان بروجرد پس از طی سلسه مراتب قانونی، با  حکم قضایی و حضور مسئولین ذی ربط قلع و قمع شد و در این راستا از تغییر کاربری  8700  متر مربع از زمینهای زراعی و باغی که تامین کننده قوت و عامل تولید است جلوگیری به‌عمل آمد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد افزود : در این عملیات ها  2 فقره دیوار کشی، 4  فقره فنس کشی و  12  فقره بنای غیر مجاز تخریب شد.

وی تصریح کرد : احداث بنا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی است . عزت اله نباتی به مالکان زمینهای کشاورزی توصیه کرد : بدون اخذ مجوزهای قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکند و در صورتی که شخصی قصد خرید زمین ،ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام نماید تا در دام زمین خواران و سود جویان گرفتار نشود.

 نباتی در ادامه ضمن تشکر از همکاریهای مردم آگاه بروجرد با سامانه 131 و اداره امور اراضی که نشان از عرق ملی و تعصب نسبت به آب و خاکی است که در طی سالیان گذشته خون شهیدان بسیاری برای حفظ وجب به وجب آن ریخته شده است گفت : مردم سرزمین ما در 8 سال دفاع مقدس و پاسداری از مرز و بوم ایران با جان و مالشان مردانه ایستادند و بهای بسیار گزافی برای حفظ این زمینها پرداخته اند. اکنون که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم انتظار می رود بار دیگر برای حفظ امنیت غذایی که تامین کننده بخش اعظم امنیت کشور است مشارکت فعال داشته و دست زمین خوارانی که با تغییر کاربری اراضی،  تولید محصولات زراعی و باغی را کاهش میدهند، تیشه به ریشه تاب آوری اقتصادی میزنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی بدست می آورند را کوتاه کنند. ایشان ادامه داد اکنون امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمینهای کشاورزی ارجحیت اساسی دارد.

 وی در پایان از مردم فهیم بروجرد تقاضا کرد نسبت به این تغییرات با هوشیاری بیشتری عمل کنند و در این مسئولیت خطیر بیش از پیش در کنار فرزندان خودشان در خط مقدم حفظ کاربری اراضی یعنی جهاد کشاورزی باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید