Iranian Agriculture News Agency

رقابت استان لرستان در تولید آبزیان با استان‌های ساحلی

نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان لرستان در تولید آبزیان با استان‌های ساحلی در حال رقابت است، گفت: باید از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار استفاده شود.

رقابت استان لرستان در تولید آبزیان با استان‌های ساحلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی با تاکید بر اینکه باید ملاک انتخاب  افرادی که در راس امور قرارمی گیرند شایسته سالاری و تخصص باشد، گفت: خوشبختانه در شیلات لرستان افراد شایسته و با تخصص در راس امور قرار گرفته اند  که همین امر منجر به  موفقیت های ارزنده و قابل توجهی در استان شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان لرستان  در تولید آبزیان با استان‌های ساحلی در حال رقابت است، گفت: باید از این ظرفیت در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار استفاده شود.

وی بیان کرد: به دلیل همجواری لرستان با مرزهای جنوب و غرب کشور باید از ظرفیت تولید و در نهایت صادرات استفاده کنیم و زمینه تولید آبزیان را افزایش دهیم.

مبلغی تصریح کرد:مدیرکل شیلات لرستان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده وما نیز حمایت هایی را خواهیم داشت که شکوفایی  ظرفیت ها افزایش یابد.

 نماینده مردم کوهدشت و رومشکان خاطر نشان کرد مدیران ضمن تکریم ارباب رجوع در میدان اقتصاد تلاش خود را چند برابر کنند.

مبلغی با بیان اینکه اگرهر کسی مسئولیتی که به عهده دارد را به خوبی انجام بدهد قطعا مشکلات مردم کاهش خواهد یافت،تصریح کرد: خوشبختانه در شیلات لرستان کارها بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش نی رود و همین امر باعث کسب موفقیت ورتبه های برتر ملی شده است.

در ادامه مدیرکل شیلات لرستان با ارائه گزارشی ازعملکرد این نهاد ، خاطر نشان کرد:درکشورشیلات لرستان را به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت چشمه ها و رودخانه ها به عنوان یک استان ساحلی می شناسند.

کیارش بیرانوند با بیان اینکه  یک ویترین کامل از تولید ماهی ، بچه ماهی ، خوراک ، عمل آوری و چرخه کامل تولید در لرستان بوجود آورده ایم،تصریح کرد: خوشبختانه زمینه افزایش تولید آبزیان در استان از میزان 30 هزار تن به صد هزار تن مهیا است و برنامه داریم این مهم را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ما روی ماهی خاویاری کار کرده‌ایم و با تلاش  همکاران   ۶۰۰ تن ماهی خاویاری به تولید رسیده است،افزود:پرورش ماهی درقفس دراستان نیز بسیارموفق بوده  وعلاوه براین  در تولید  تکثیربچه ماهی رتبه اول کشور را داریم.

وی به تاثیر مصرف آبزیان در سلامت جامعه اشاره کرد و بیان داشت: چون ماهی برای سلامت جامعه بسیار مهم است ،باید روی مصرف  آن در جامعه کار کنیم و سرانه مصرف ماهی را در استان بالا ببریم.

مدیرکل شیلات لرستان به ظرفیت های آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری  پرورش ماهی در استان اشاره کرد و گفت: مجتمع سپید دشت باظرفیت 6 هزار تن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کوهدشت چندین طرح خوب آبزی پروری داریم و پتانسیل‌های بالقوه  خوبی هم در راستای آبزی پروری دارد، بیان کرد: برای شیلات به تخصیص آب نیاز نیست  بیرانوند افزود:ما سربازان جبهه  اقتصادی نظام هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم ظرفیتهای استان رادر حوزه آبزی پروری شکوفا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید