Iranian Agriculture News Agency

طرح آبیاری ۱۳۲ هکتاری شهرستان دورود به بهره‌برداری رسید

همزمان با دومین روز از هفته دولت پروژه آبیاری تحت فشار روستای کول آباد شهرستان دورود در سطح ۱۳۲ هکتار با اعتباری معادل دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

طرح آبیاری ۱۳۲ هکتاری شهرستان دورود به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، دراجرای این طرح ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم دولت و ۷۰۰ میلیون تومان سهم آورده کشاورزان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود در مراسم افتتاح این طرح گفت دولت برای کاهش آب در بخش کشاورزی اجرا و توسعه سیستم های نوین آبیاری را در دستور کار قرار داده است.

اکبری ادامه داد اجرای سیستم های نوین آبیاری مصرف آب در بخش کشاورزی را تا یک سوم کاهش می دهد و از دیگر مزایای این طرح ها  کاهش هزینه‌های کارگری و نیروی انسانی ، افزایش تولید و در نتیجه افزایش درآمد کشاورزان می باشد. ضمن اینکه با استفاده از این سیستم ها می توان مواد غذایی و سموم مورد نیاز را به مزرعه انتقال داد.

وی در پایان گفت سیستم طرح آبیاری تحت فشار روستای کول آباد تلفیقی است ، یعنی هم سیستم آبیاری بارانی و هم سیستم تیپ می باشد و تمامی ۱۳۲ هکتار اراضی تحت پوشش این طرح می‌تواند تبدیل به آبیاری بارانی و یا آبیاری تیپ شود.این سیستم از نوع کلاسیک و با آبپاش متحرک بوده و آب آن از محل سد مروک تامین می شود.

در مراسم افتتاح این طرح جناب آقای دکتر گودرزی نماینده مردم  دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان  بیرانوند فرماندار شهرستان دورود و جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید