Iranian Agriculture News Agency

ذخیره مشروط یک میلیارد متر مکعب آب در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اگر عملیات آبخیزداری در سطح 2.1 میلیون هکتار از منابع استان انجام شود نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب ذخیره می‌شود که رقم قابل توجهی است.

ذخیره مشروط یک میلیارد متر مکعب آب در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان بازدید از پروژه های آبخیزداری در دست احداث اداره کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: در صورت تامین اعتبار  منطبق بر سه سال گذشته حدود ده سال آینده عملیات آبخیز داری در سطح دو و یک دهم میلیون هکتار از منابع طبیعی استان انجام خواهد شد  که مسبب ذخیره سازی حداقل یک میلیارد متر مکعب از روان آب‌های استان در سفره های زیر زمینی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به انقلاب و نهضت در عملیات آبخیزداری در استان اظهار کرد: ما شاهد یک نهضت و انقلابی در حوزه عملیات آبخیزداری در استان هستیم اما نکته مهم دقیق و فنی انجام شدن این پروژه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مدیریتی در عملیات آبخیزداری استفاده از ظرفیت داخلی و توان تخصصی مراکز تحقیقاتی و آموزشی است، که در نیل به این مهم از ظرفیت نیروی تخصصی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان و همچنین دانشکده کشاورزی لرستان برای انجام عملیات آبخیزداری به خوبی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان معتقد است: اگر عملیات آبخیزداری در سطح 2.1 میلیون هکتار  از منابع استان انجام شود نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب ذخیره می‌شود که رقم قابل توجهی است.

دکتر حسنی مقدم تاکید کرد: بهره‌وری از آبهای پشت بندها نیز برای اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس ، توسعه باغات و گیاهان دارویی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: رسانه ها اقدامات انجام شده در حوزه عملیات آبخیزداری را به مردم  انعکاس دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید