Iranian Agriculture News Agency

سازگاری با اقلیم لرستان و ضرورت توسعه کشت درخت پسته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان بازدید از مجموعه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد اظهار کرد: در استان لرستان محدودیت آب، خاک ، اقلیم و هوا جهت کشت درخت ارزشمند پسته وجود ندارد.

سازگاری با اقلیم لرستان و ضرورت توسعه کشت درخت پسته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این خبر گفت: در استان لرستان  محدودیت آب، خاک ، اقلیم و هوا جهت کشت درخت ارزشمند پسته وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه درختان پسته کشت شده در باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد به بار نشسته و عملکرد بسیار خوبی دارند افزود: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هکتار درخت پسته در استان کشت شده ولی هنوز وارد مرحله باردهی نشده اند ، اما با توجه به سازگاری خوب درخت پسته  با شرایط اقلیمی استان قصد داریم  کشت این گونه درختی را در لرستان توسعه دهیم.

اسفندیار حسنی مقدم گفت با توجه به عملکرد اقتصادی بهتر و بیشتر و همچنین نیاز آبی کمتر درخت پسته نسبت به سایر درختان ، کشت این گونه را در استان لرستان توسعه می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد از آنجا که درخت پسته بعد از غرس نهال ، باید در داخل باغ  پیوندک زده شود ، دو باغ سازگاری برای تأمین پیوندک باغداران استان احداث شده و ارقام مختلف پیوندک بطور رایگان به باغدارانی داده می‌شود که قصد احداث باغ پسته دارند.

وی در پایان گفت در همین راستا و به منظور افزایش دانش فنی باغداران آموزش‌های فنی و تخصصی لازم به باغداران ارائه می شود تا بتوانند باغات خوب و با صرفه اقتصادی احداث کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید