Iranian Agriculture News Agency

استان لرستان به‌عنوان قطب و پایلوت توسعه گیاهان دارویی کشور خواهد شد

تاکید بر بازار مصرف و فروش گیاهان دارویی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اولویت ما در توسعه کشت گیاهان دارویی گونه‌هایی است که از بازار مصرف و فروش خوبی برخوردار باشند.

استان لرستان به‌عنوان قطب و پایلوت توسعه گیاهان دارویی کشور خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ستاد گیاهان دارویی با اشاره به ظرفیت استان در بخش کشاورزی اظهار کرد: لرستان در بخش‌های مختلفی از جمله گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است، اما به دلیل جزیره‌ی عمل کردن دستگاه‌ها به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است.

وی افزود: نکته قابل توجه اشتغال زایی و درآمدزایی ناشی از کشت گیاهان دارویی است، به طوری که درآمد در هکتار برخی گونه های گیاهی حدود ۵۰ تا صد میلیون ‌تومان عاید بهره‌بردار می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه بر تشکیل دبیرخانه ستاد گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: ارایه برنامه عملیاتی و تشکیل کمیته‌ی استعدادیابی با انتخاب گونه های قابل کشت در استان ، کمیته آموزش و نظارت بر کاشت ، داشت و برداشت گیاهان دارویی و کمیته فروش و بازاریابی بر اساس ظرفیت مناطق مختلف نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

حسنی مقدم تاکید کرد: اولویت مهم در کشت و توسعه گیاهان دارویی بازار مصرف و فروش است، یعنی گونه‌هایی که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار هستند توسعه پیدا کند.

وی افزود:  آموزش و ارتقاء دانش بهره‌برداران حوزه گیاهان دارویی نیز  از دیگر اولویت‌های مد نظر ما است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: تولید اندام های تکثیر گیاهان دارویی از قبیل نهال ، نشا ، بذر و... با استفاده از ظرفیت های استان ، تشکیل تعاونی و اتحادیه گیاهان دارویی همچنین ایجاد مکانیزاسیون مورد نیاز در حوزه کاشت، داشت و برداشت از دیگر موارد مهم در حوزه گیاهان دارویی  است.

تاکید بر ارزش افزوده گیاهان دارویی از دیگر مواردی است که حسنی مقدم به آن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: توجه به بازار مصرف و فروش از موارد مهم در توسعه کشت گیاهان دارویی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید