Iranian Agriculture News Agency

۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تولید می‌شود.

۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی‌مقدم در دیدار با سردار مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان لرستان با اعلام این خبر گفت: باوجود شرایط خاص کشور و به‌دنبال تحریم‌های ظالمانه دشمن و ویروس منحوس کرونا  ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی ،  ۲۰ درصد اشتغال و ۱۰ درصد تولید ناخالص کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: حجم تولیدات کشاورزی لرستان قبل از انقلاب  ۵۰۰ هزار تن بود اما اکنون به ۳ میلیون تن و حجم تولیدات کشاورزی کشور از ۳۰ میلیون تن به ۱۲۴ میلیون تن افزایش یافته و ۶ برابر شده  است.

وی افزود: در سند ابلاغی مقام معظم رهبری افق ۱۴۰۰ سلامت غذایی و امنیت غذایی کشور و همچنین حمایت از منابع انسانی و صیانت از منابع پایه "آب و خاک" برای نسل‌های آینده، رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی ترسیم شده است و برای حفاظت از این منابع نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم.

در ادامه این دیدار سردار مهدیان نسب لرستان را با مردمانی خوب و خونگرم توصیف کرد و گفت: این استان از منابع، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته ای در همه حوزه‌های کشاورزی خصوصاً باغات برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان لرستان تصریح کرد لرستان از لحاظ امنیت و اقتصاد، بهترین استان برای توسعه و سرمایه‌گذاری است.

وی در پایان از آمادگی نیروی انتظامی  جهت همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به منظور اجرای احکام قطعی قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید