Iranian Agriculture News Agency

سرانه مصرف شیر در استان لرستان پایین است

رئیس سازمان جهاد کشاوری استان لرستان به پایین بودن سرانه مصرف شیر در استان و کشور در مقایسه به متوسط جهانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نقش شیر و فرآوردهای لبنی در سلامت ، با افزایش میزان تولید شیر در مصرف آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

سرانه مصرف شیر در استان لرستان پایین است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، حسنی‌مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه به‌زودی از کارخانه شیر پاستوریزه پگاه لرستان بازدید خواهند کرد، گفت: دامپروری و کشاورزی مکمل هم هستند و با توجه به مسائل اکولوژیکی و مواهب طبیعی همچنین ساختار اجتماعی دامپروری صنعت مهمی است و از توسعه صنعت دامپروری حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: مخالف صنایع دامپروری کوچک نیستیم اما در کنار آن لازم است صنایع بزرگ را توسعه دهیم.

همچنین حسنی مقدم به پایین بودن سرانه مصرف شیر در استان و کشور در مقایسه به متوسط جهانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به نقش شیر و فرآوردهای لبنی در سلامت ، با افزایش میزان تولید شیر در مصرف آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی در خصوص افزایش قیمت شیر اظهار کرد: دقت لازم در آنالیز قیمت شیر صورت گیرد که تولید کننده "دامدار" فرآوری کننده "صنایع لبنی و کارخانه های شیر" و مصرف کننده یا مردم راضی باشند.

در ادامه حشمت‌اله بهرامی، رئیس کارخانه شیر پاستوریزه پگاه لرستان گفت: به‌طور میانگین روزانه ۲۰۰ تا ۲۳۰ تن یعنی ۷۰ درصد شیر خام استان توسط این کارخانه جذب و انواع محصولات پاستوریزه و استریلیزه و شیر خشک در بازار داخلی و صادرات به فروش می رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید