Iranian Agriculture News Agency

خرید ۱۸ هزار تن گندم بذری از شرکت‌های تولیدکننده بذر لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون مقدار ۴۱۶۸ تن بذر آبی گندم و ۱۱ هزار و ۵۶۱ تن بذر دیم گندم خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۸ هزار تن بذر گندم در ارقام مختلف برای فرآوری و آماده سازی کشت در سال زراعی جاری خریداری شود.

خرید ۱۸ هزار تن گندم بذری از شرکت‌های تولیدکننده بذر لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با مدیران عامل شرکتهای تولید کننده بذر گندم ، جو و نخود با اعلام این خبر گفت: تاکنون مقدار ۴۱۶۸ تن بذر آبی گندم و ۱۱ هزار و ۵۶۱ تن بذر دیم گندم خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۸ هزار تن بذر گندم در ارقام مختلف برای فرآوری و آماده سازی کشت در سال زراعی جاری خریداری شود و با مقدار ۳ هزار و ۴۰۰ تن بذر باقیمانده از سال گذشته این مقدار به بیش از ۲۱ هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد مقدار ۲۱۵۰ تن بذر جو شامل ۱۳۳۳ تن بذر آبی جو و ۸۱۶ تن بذر دیم جو خریداری شده است این مقدار بذر توسط ۱۱ شرکت دارای مجوز  تولید شده است.

حسنی مقدم ادامه داد برای اینکه با کاهش عملکرد مواجه نشده و به منظور ارتقاء کیفیت بذر باید تغذیه و کوددهی دهی ویژه تر و مناسب تری برای بذر تولیدی داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد فصل خرید بذر مادری تمام شده و به زمان فرآوری نزدیک شده‌ایم انتظار این است که همه کارها بر اساس استاندارد پیش برود و در جریان بازدید همکاران ما میزان کیفیت و خلوص بذر بر اساس استاندارد بوده و علفهای هرز و یا جو در آن نباشد همچنین میزان سم ، چاپ ‌لیبل روی کیسه ، وزن کیسه ، کیفیت کیسه و کیفیت نخی که در دوخت کیسه  بکار می‌رود بر اساس استانداردهای اعلام شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت بنده از کیفیت بذر تولید استان رضایت کامل دارم  ، وضعیت مطلوبی که ایجاد شده نباید کاهش پیدا کند بلکه درصدد افزایش کیفیت نیز باشید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید