Iranian Agriculture News Agency

اولویت‌بندی نیازهای کشاورزی ضروری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در راستای طرح یاوران تولید، اولویت‌بندی نیازهای کشاورزی ضروری است.

اولویت‌بندی نیازهای کشاورزی ضروری است

جلسه شورای تات "تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی" به ریاست حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، رئیس و محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، معاونین و مدیران سازمان با دستور کار بررسی نیازهای پژوهشی بخش کشاورزی لرستان و یاوران تولید در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، در این جلسه حسن حسنی مقدم تأکید کرد: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای جهت انجام امور پژوهشی لازم است به‌صورت هماهنگ و متمرکز در ستاد سازمان جهاد کشاورزی استان هزینه شود.

وی اظهار کرد: در این راستا توسط رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جلسه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه ریزی استان برگزار و امور پژوهشی حوزه کشاورزی به محققین کشاورزی واگذار شده و نتیجه پژوهش را به صورت کاربردی وارد مزرعه شود. در این راستا در حوزه‌های باغبانی انجیر سیاه پلدختر ، انار سیاب کوهدشت ،  زردآلوی مروک ، گردوی سطح استان ، سیب بروجرد حبوبات و حوزه دام نیاز مند تحقیق ، پژوهش ، مطالعه و بررسی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با توجه به استعداد استان در حوزه شیلات و باغبانی بر پیگیری لازم برای بخش تحقیقات شیلات و همچنین بخش تحقیقات باغبانی تاکید کرد و گفت در راستای طرح یاوران تولید اولویت‌ها و مشکلات زیربخش‌های باغبانی و زراعت، دام و طیور آبزیان آب و خاک، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی و غذایی احصاء و راه‌حل‌های رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی دوم وظیفه مهم یعنی تولید غذای سالم و حفظ منابع را برعهده داریم. بنابراین ضروری است محقق، مروج و کارشناس بخش اجرا در راستای حل مشکلات با مدیران اجرایی هماهنگ باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید