Iranian Agriculture News Agency

توسعه و کشت گیاهان دارویی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

توسعه و کشت گیاهان دارویی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دیدار با رئیس اداره امور عشایر الیگودرز  با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های استان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی در استان نهادینه شده ، ضروری است منابع طبیعی زمین مورد نیاز برای توسعه کشت گیاهان دارویی را ختصاص دهد.

اسفندیار حسنی مقدم گفت: وجود اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی از کوهستانی سرد در مناطق شمالی گرفته تا مناطق معتدل مرکزی و گرم و خشک جنوبی ، چشمه‌سارها و منابع آب زیرزمینی فراوان از جمله مزیت‌های نسبی استان برای تولید گیاهان دارویی است‌.

وی با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان‌ افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۲۷۹۱ هکتار با تولید ۱۳ هزار و ۶۹۹ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکیدکرد:  توسعه و کشت گیاهان دارویی یکی از راهکارهای عملیاتی جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

حسنی مقدم گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر ارتقاء درآمد و ایجاد اشتغال برای استان و کشور می‌تواند راهکار برون‌رفت از اقتصاد تک محصولی نفت و ارز آوری برای کشور باشد.

 در پایان این دیدار  از اعظم لطفی به خاطر پیگیری پرونده‌های عشایر خسارت دیده از سیل سال ۹۸ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید