Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از حریق و اطفاء حریق در دستور کار اداره کل منابع طبیعی

جلوگیری از حریق و اطفاء حریق در دستور کار اداره کل منابع طبیعی قرار داشته باشد.

جلوگیری از حریق و اطفاء حریق در دستور کار اداره کل منابع طبیعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان دیدار مدیرکل و معاونین منابع طبیعی اظهار کرد: هدف اصلی سازمان جنگل‌‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ، حمایت، احیاء ، توسعه و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع و اراضی جنگلی ، بیشه های طبیعی ، حفاظت و حمایت از آب و خاک کشور از طریق مدیریت علمی بر حوزه های آبخیز بر اساس اصول توسعه پایدار است.

حسنی مقدم ادامه داد: آموزش مناسب و صحیح به کشاورزان و روستاییان در حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی ، جلوگیری از تخریب جنگلها و مراتع ،قطع و تخریب جنگلها، ترویج فرهنگ منابع طبیعی در سرلوحه کارهای  مجموعه سازمان جهاد کشاورزی  قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمامی زیر بخش‌های کشاورزی شامل( منابع طبیعی، امور عشایر ، دامپزشکی شیلات و  تعاون روستایی ) و دیگر شرکتهای وابسته و تابعه سازمان لازم است با مجموعه سازمان جهاد کشاورزی هماهنگ باشند و در همین راستا از توان و ظرفیت مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی در بحث جلوگیری از آتش سوزی ها و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع استفاده شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان بر لزوم ، قلع و قمع بنا های اجرا شده در اراضی ملّی و طبیعی تاکید کرد و خواستار احیاء ساختمانها و واگذاری بناهایی که در اختیار منابع شهرستانها است، شد.

 وی در خصوص پی گیری در جهت تکمیل فاز دوم ساختمان اداره کل مناطق منابع طبیعی استان لرستان با استفاده از اعتبارات و ردیف های استانی قول مساعد دادند.

 حسنی مقدم خواستار سدسازی ،  آبخوانداری و آبخیزداری به صورت توأمان شدند و بر گسترش توسعه کشت گیاهان دارویی و همچنین تشکیل ستاد گیاهان دارویی به منظور فعال تر شدن کشت گیاهان دارویی تاکید ویژه کردند.

وی اضافه کرد: در اجرای شیوه نامه ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص در اجرای قوانین و مقررات موازی بر روی عرصه ای واحد که منجر به تشخیص متفاوت نوع و ماهیت آن عرصه می گردد، اجرا می‌شود.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این دیدار با اعلام این مطلب که در سال جاری با توجه به طرح ملی ٩ در ۹، این اداره کل برنامه های محوری دراستان دارد که بایستی انجام شود، وی این برنامه‌ها را؛کاداستر اراضی ملّی با اولویت عرصه‌های جنگلیتشخیص و تعیین حدود ذخیره گاه جنگلی تعیین و  تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی مدیریت و بهره برداری از مراتع در قالب طرح‌های مصوب با تکیه بر گیاهان دارویی توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت های قانونی اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری توسعه دولت الکترونیک و ارتقاء پوشش حفاظتی را برشمردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید