Iranian Agriculture News Agency

تسهیل در فرآیند صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باید در کنار عرصه های تولید ایجاد و فرآیند صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی تسهیل شوند.

تسهیل در فرآیند صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در دیدار با مدیر و رؤسای ادارات صنایع تبدیلی و غذایی این سازمان اظهار کرد: بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، برندسازی، انبارداری مناسب و سورتینگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق جهش تولید در حوزه کشاورزی است.

حسنی‌مقدم افزود: در این راه ضروری است انجام فرآیند صدور مجوز های صنایع تبدیلی و غذایی را تسهیل کنیم و سرمایه گذاران نباید در بروکراسی اداری گرفتار شده و نهایتاً قید انجام کار را بزنند.

وی با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و غذایی، فرآوری، بسته بندی و برند سازی محصولات کشاورزی در تمامی زیر بخش‌ها کشاورزی افزود: با فرآوری و بسته بندی، ارزش افزوده محصولات تولیدی کشاورزی را بالا برده و در نهایت سود بیشتری نصیب تولیدکنندگان و کشاورزان می‌شود و این کار نیز از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب که سالیانه بالغ بر ۶۰ هزار تن سیب در استان تولید می‌شود، که می‌توانیم  از این مقدار، ۴۰ هزار تن سیب را جهت فرآوری استفاده نمائیم. لذا ضروری می باشد از تمامی ظرفیت‌های محصولات کشاورزی استفاده نموده و این امر مستلزم حضور و حمایت سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی و غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: برای حمایت از کسانی که بخواهند در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند، آمادگی کامل داریم و اگر چنانچه نیاز به تسهیلات داشته باشند، تسهیلات  لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

حسنی مقدم ادامه داد:‌ تولید محصولات کشاورزی در قالب زنجیره های ارزش تولید از سوی تشکل ها به مراتب مطلوب تر بوده و ما حمایت بیشتری از آنها خواهیم کرد و در حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی به دلیل ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی این مهم به عنوان یکی از استراتژی های اساسی و اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان برای فرآوری محصولات مختلف کشاورزی است.

حسنی مقدم در پایان افزود؛ با توجه به توسعه روز افزون کشت گل محمدی در عرصه‌های کشاورزی استان به علت سازگاری، کم هزینه بودن و سودآوری چشمگیر آن و همچنین مصارف گوناگونی که گل محمدی در تهیه فراورده‌های دارویی و غذایی دارد خواستار حضور سرمایه‌گذاران در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش شد.

در ابتدای این دیدار مدیر صنایع تبدیلی و غذایی اظهار کرد ؛ این مدیریت در چهار محور اصلی زراعت، باغبانی، تولیدات دامی و آبزیان، تولیدات کشاورزی را جذب و نسبت به بسته‌بندی و فرآوری آنها اقدام می نماید که این امر باعث بالا رفتن ارزش افزوده محصولات ، ایجاد اشتغال ، فعال شدن بازار ، رونق صادرات ، کسب درآمد برای کشاورزان و در نهایت تامین امنیت غذایی مورد نیاز جامعه می شود

صید احمد مرادی افزود: کلیه متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از موافقت از دستگاه‌های حاکمیتی به سازمان جهاد کشاورزی لرستان مراجعه نموده و در کمترین زمان ممکن برای آنان جواز تاسیس صادر می‌شود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید