Iranian Agriculture News Agency

برداشت سالانه 7500 تن آلوی قطره طلا در استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سالانه 7500 تن آلو قطره طلا از سطح 500 هکتار باغات بارور این محصول برداشت می شود.

برداشت سالانه 7500 تن آلوی قطره طلا در استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، احمدوندی با اعلام این خبر گفت سطح زیر کشت باغات استان لرستان 42هزار و 600 هکتار است که از این مقدار 4600 هکتار نهال بوده و 37 هزار هکتار نیز بارور است. از این مقدار سطح بارور شامل 28 گونه میوه سالانه 280 هزار تن انواع محصولات باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت سطح زیر کشت آلو در استان لرستان 1800 هکتار می باشد که 650 هکتار از آن به کشت آلوی قطره طلا اختصاص یافته و از این مقدار 150 هکتار غیربارور و به صورت نهال می باشد و 500هکتار نیز به مرحله باروری رسیده است.

وی با اعلام اینکه سالانه 7500 تن آلو قطره طلا از سطح 500 هکتار باغات بارور این محصول برداشت می شود افزود شهرستان چکنی دارای پتانسیل خوبی در زمینه تولید این محصول می باشد و در بعضی از باغات که کشاورزان به توصیه های فنی کارشناسان عمل نموده اند بین 40تا 50 تن آلو قطره طلا برداشت شده است.

احمدوند ادامه داد در حال حاضر آلو به صورت سنتی در خانه ها فرآوری می شود اما توصیه ما به باغداران منطقه این است که با حمایت از سرمایه گذاران ایجاد کارخانجات و کارگاههای صنایع تبدیل تبدیلی و غذایی جهت فرآوری این محصول به منظور افزایش درآمد اقتصادی همکاری نمایند ، در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان این آمادگی را دارد با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران مساعدت لازم را به عمل آورد چرا که خام‌فروشی درآمد مناسبی برای باغداران ندارد و چنانچه فرآوری شود هم باعث ایجاد اشتغال می گردد و هم باعث افزایش درآمد کشاورزان منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید