Iranian Agriculture News Agency

تولید بالغ بر 7 هزار و 800 تن گیلاس و آلبالو در استان لرستان

احمدوندی با اعلام این خبر گفت: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان لرستان 1100 هکتار می‌باشد که از این مقدار 250 هکتار نهال بوده و 850 هکتار به مرحله باروری رسیده‌اند.

تولید بالغ بر 7 هزار و 800 تن گیلاس و آلبالو در استان لرستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  استان لرستان متوسط عملکرد تولید گیلاس در استان لرستان را 6 و نیم تن در هکتار اعلام کرد و گفت در بعضی از باغات که باغداران به توصیه های علمی کارشناسان مراکز خدمات عمل کردند در هر هکتار بین 15 تا 20 تن گیلاس برداشت شده است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  استان لرستان میزان کل تولید گیلاس استان لرستان را 6 هزار تن اعلام کرد.

 احمدوندی در ادامه گفت؛ سطح زیر کشت آلبالو استان لرستان 450 هکتار می باشد که 110 هکتار آن نهال و 340 هکتار بارور بوده و کل تولید آلبالوی استان لرستان 1800 تن با متوسط عملکرد 5 و نیم تن در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد؛ عمده محصول گیلاس و آلبالوی استان لرستان در شهرستان بروجرد که دارای آب و هوای معتدل و رو به سرد می باشد،  تولید شده و بیشتر به صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت باغات استان لرستان 42 هزار و 600 هکتار با تولید 280 هزار تن در سال است به کشاورزان توصیه نمود جهت افزایش درآمد اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال به جای خام‌فروشی 100درصدی محصول  تولیدی خود نسبت به فراوری و بسته بندی آن با راه اندازی صنایع  تبدیلی و غذایی اقدام کنند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به سرمایه‌گذاران راه اندازی صنایع تبدیلی و غذایی تسهیلات لازم را اعطا می نماید و در کل سیاست وزارت جهاد کشاورزی فرآوری محصولات زراعی و باغی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت برای توسعه عملکرد پایدار ضروریست باغداران نسبت به جایگزینی ارقام تجاری و پر محصول به جای ارقام قدیمی ، رعایت بهداشت کف باغ ، مبارزه با آفات و امراض احتمالی ، تغذیه مناسب باغات جهت پایداری عملکرد در سال‌های بعد ،  هرس باغات و آبیاری به موقع  و بر اساس توصیه های فنی کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید