Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح های کشاورزی در شهرستان ازنا

طرح پرورش ماهیان خاویاری شهرستان ازنا در سال جهش تولید به همت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و اداره کل شیلات استان افتتاح شد.

افتتاح طرح های کشاورزی در شهرستان ازنا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، با حضور خادمی استاندار لرستان، بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، امام جمعه و فرماندار شهرستان ازنا، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری (مجتمع خاویار طلای گهر)  در روستای شنگان شهرستان ازنا ، افتتاح و به بهره برداری رسید.

بازدار در مراسم افتتاح این پروژه با تشکر ویژه از استاندار استان، مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا و اداره کل شیلات استان و مجری این طرح،  در حمایت، برنامه ریزی و انجام اقدمات لازم در احداث و به بهره برداری رساندن این طرح افزود: مجتمع خاویار طلای گهر، در حال حاضر تنها واحد پرورش ماهی خاویاری شهرستان ازنا بوده که در فاز اول با ظرفیت تولید  ۱۰۰ تن ماهی خاویاری پرواری ( گوشتی ) و تعداد محدودی پرورش ماهی خاویاری مولد با هدف تولید خاویار و تکثیر، راه اندازی شده است که چشم انداز آینده آن تولید و تکثیر ماهیان مولد و خاویار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ، مساحت این واحد ۳۰ هزار متر مربع است ، افزود: از کل مساحت این پروژه ، ۵ هزار متر مربع آن بنای مفید محسوب می‌شود و برای احداث و راه اندازی آن بالغ بر  ۳۲  میلیارد ریال هزینه شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن بیان مزیتهای اقتصادی این طرح در سال جهش تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اشتغالزایی این پروژه را  ۷ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت غیرمستقیم اعلام کرد.

در افتتاح این پروژه ، کیانپور نماینده اسبق شهرستانهای دورود و ازنا در مجلس شورای اسلام،  معاون امور اقتصادی استاندار ، معاون امور عمرانی استاندار، مدیر کل  شیلات استان و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ازنا حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید