Iranian Agriculture News Agency

بازدید میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از مزارع گندم و کلزای شهرستان سلسله

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به همراه هیئت همراه از نزدیک وضعیت ظاهری مزارع غلات به ویژه گندم و کلزای شهرستان سلسله را رصد و مورد پایش و بررسی قرار دادند.

بازدید میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از مزارع گندم و کلزای شهرستان سلسله

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، در این بازدید، بازدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاشهای مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی ، بر مبارزه جدی تر با آفات و بیماریهای مزارع  گندم، به ویژه بیماری زنگ زرد و همچنین سپتوریوز تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به مشاهده علائم تنش آبی در مزارع گندم، بر آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان تاکید و از مسئولین مربوطه خواستار توجه و اقدام فوری  در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در شهرستان سلسله شدند .

وی با توصیه به استفاده بهینه و به موقع از سموم کشاورزی و توجه به توصیه های فنی کارشناسان توسط کشاورزان ، بر حضور فعال و پویای تمامی کارشناسان پهنه در مزارع و رصد و پایش عوامل خسارتزای گیاهای تاکید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان‏، شهرستان سلسله دارای ۳۸۰۰ هکتار گندم آبی و ۷۰۰۰ گندم دیم  است که تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان علیه بیماریهای برگی به ویژه زنگ زرد گندم مبارزه انجام شده است.

در ادامه بازید رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مزارع شهرستان سلسله و رصد و پایش وضعیت مزارع گندم از نظر مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی (علفهای هرز، بیماری‌های برگی، سن غلات) بر تغذیه این مزارع و انجام  آبیاری های مناسب و تکمیلی تاکید نموده و با کشاورزان و کارشناسان این شهرستان نیز چهره به چهره دیدار داشته و نکات فنی و توصیه های لازم در خصوص استفاده درست و مناسب از سموم کشاورزی و اطلاع رسانی کامل در زمینه مبارزه با بیماری های برگی به ویژه زنگ زرد گندم و سپتوریوز  با استفاده از تمام امکانات موجود به ویژه ظرفیت فرمانداریها، بخشداری ها ، دهیاری ها و شوراها تاکید کردند.

در بازدید از مزراع گندم و کلزای شهرستان سلسله رئیس سازمان را ( معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر حفظ نباتات و مدیر زراعت) سازمان، رئیس موسسه تکثیر و اصلاح بذر استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر کارشناسان و همکاران (مرکز  تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان)  و روسای مراکز بخش مرکزی و علی آباد، همراهی می کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید