Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت زراعت وزرات جهادکشاورزی

مدیریت کشاورزی در لرستان موفق بوده است

سرپرست معاونت زراعت وزرات جهادکشاورزی گفت: مدیریت کشاورزی لرستان در حوزه های مختلف از جمله بکارگیری تکنیک های مطلوب و تغییر ژنتیک ارقام بسیار مطلوب و موفق بوده است.

مدیریت کشاورزی در لرستان موفق بوده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان‏، جواد وفابخش روز چهارشنبه در بازدید از مزارع گندم  آبی و دیم استان لرستان افزود:‌ عملکرد در این اراضی امسال بسیار خوب، چشمگیر و پیشرو بوده است و علت آن ، علاوه بر استفاده بهینه از تکنیک های خوب کشاورزی در کنترل عوامل خسارت زا و سن گندم نیز اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

وفابخش با تقدیر از زحمات ارزشمند رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان و مجموعه کارشناسان و متخصصان این سازمان، از همکاری بسیار خوب کشاورزان لرستان با مدیریت این بخش اظهار داشت:‌ مزارع بذری لرستان در موقعیت بسیار خوبی است که امیدواریم برنامه های تغییر ژنتیک ارقام  و توسعه روش های به زراعی  و به نژادی به درآمد این قشر کمک کند.

وی با بیان اینکه کشاورزی بیشترین کمک را در اقتصاد کشور ایفا می کند گفت: لرستان در این میان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های مختلفی که در بخش کشاورزی دارد نقش پررنگ تری در اقتصاد کشاورزی ایفا می کند.

وفابخش تصریح کرد: انتظار می رود با ورود فناوری های بیشتر به استان ظرفیت های خالی و مستعد لرستان تقویت شده و روند روبه رشد تولیدات در این منطقه ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: برآیند بازدیدهای انجام شده از مزارع گندم استان نشان می دهد تولید این محصول استراتژیک امسال از میانگین سالهای گذشته بالاتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید