Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرد؛

حمایت ویژه سازمان جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان لرستان

در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال و کاهش عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ ، مرغ مازاد تولید کنندگان خریداری و ذخیره‌سازی می شود.

حمایت ویژه سازمان جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان لرستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان بازدار با اعلام این خبر اظهار کرد : توسط بیش از ۶۰۰ واحد مرغ گوشتی فعال در استان لرستان در سال گذشته ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است که این مقدار تولید در مقایسه با تولید ۶۵ هزار تن سال ما قبل آن ۱۰ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود :  متاسفانه در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال ۹۸ وضعیت عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ دچار چالش شد و همین امر موجب کاهش قیمت مرغ گردید، در همین راستا با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های ذیربط شامل حوزه تنظیم بازار استان ، مجموعه استانداری لرستان و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد واحدهای تولیدی از پنجم فروردین ۹۹ به بعد شده است.

وی تصریح کرد؛ بمنظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی ظرف سه روز گذشته بیش از ۸۰ تن مرغ مازاد خریداری شده و بر اساس سیاستهای ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استانداردهای لازم ، ذخیره سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: در روزهای آینده نیز مازاد مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد و بخشی که نیاز است بطور مرتب و به صورت مرغ گرم با فعالیت مستمر کشتارگاهها ، واسطه های مربوطه و همچنین همکاران ما در سطح شهرستان ها وارد بازار مصرف می شود

 بازدار با اعلام اینکه همکاران ما در شهرستانها به عنوان ناظر کشتارگاه ها به صورت شبانه حضور داشته و فعال هستند افزود : تنظیم بازار شهرستان ها با مسئولیت فرمانداری‌ها، فعالیت کشتارگاه‌ها را رصد می نمایند و امیدوار هستیم این کاهش قیمت ، که به علت کاهش کشش بازار  و تقاضا حاصل شده است با خرید  و ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد تولیدی ، بازار قیمت را تنظیم و ضرر و زیان حاصل از این موضوع را پیشگیری کنیم.

این مقام مسئول افزود؛ به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان طی مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده ، ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران  و همچنین علوفه جو مورد نیاز دامداران تامین گردیده است.

وی در پایان گفت : کشتارگاههای استان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت کشیک فعال بوده و تا پایان ۱۶ فروردین به صورت صددرصد مجموعه کشتارگاه‌های استان فعال خواهند بود تا نیاز استان را تامین نموده و هم اینکه در امر ذخیره سازی مرغ  مازاد تولیدی نگرانی تولیدکنندگان را مرتفع نکنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید