Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد

ذخیره‌سازی 174 تن گوشت مرغ از ابتدای سال 99

از ابتدای سال ۱۳۹۹ در راستای جمع آوری و خرید مرغ مازاد بر نیاز مصرف تاکنون ١٧٤ تن گوشت مرغ منجمد ؛ و ذخیره‌سازی شده است.

ذخیره‌سازی 174 تن گوشت مرغ از ابتدای سال 99

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان لرستان،  "عبدالرضا بازدار" به وضعیت پرورش طیور و تولید گوشت مرغ در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایام پایانی سال ۹۸ پرداخت و گفت رشد شتابان تولیدات طیور و تغییر الگوی مصرف به سمت استفاده از گوشت سفید و افزایش تقاضا برای تولید و مصرف گوشت مرغ تحولات بزرگ در صنعت طیور کشور و به تبع آن در استان لرستان به وجود آمده آورده است.

وی افزود : در حال حاضر بیش از ۶۳۰ واحد مرغ گوشتی با تولید ١٢/٩ میلیون قطعه در دوره و با پتانسیل تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان وجود دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد از نظر اشتغال زایی و توسعه فضای کسب و کار صنعت پرورش مرغ گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و حلقه های متعددی در زمینه تولید و عرضه گوشت مرغ دخیل هستند.

 بازدار ادامه داد : بیش از ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای پرورش  مرغ گوشتی مشغول به فعالیت هستند و با احتساب افراد شاغل در سایر زیر بخش‌ها اعم از شرکت‌های تامین دان‌مرغ ، کشتارگاههای طیور و عوامل عرضه و فروش گوشت مرغ ، حدود ٤٥٠٠ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد در سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان صورت گرفته که میزان ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

 این مقام مسئول تصریح کرد با توجه به حجم بالای جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال به منظور تامین گوشت مرغ ایام عید متاسفانه هم زمانی شیوع کرونا ویروس در کشور باعث کاهش تقاضای مصرف و مشکلاتی برای مرغداران در زمینه قیمت و فروش مرغ های پرورش یافته به وجود آورده است بنابراین در همان ابتدای سال ۱۳۹۹ در راستای جمع آوری و خرید مرغ مازاد بر مصرف و هماهنگی تمامی دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت‌های کشتارگاهی و سردخانه‌ای عملیات کشتار و ذخیره سازی مرغ به صورت منجمد شروع شده و علاوه بر تأمین گوشت مرغ داخل استان به طور میانگین روزانه ۴۰ تن گوشت مرغ کشتار و ذخیره‌سازی می‌گردد و تاکنون ۱۷۴ تن گوشت مرغ منجمد و ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود : این عملیات تا پایان فروردین‌ماه و تا زمان جمع‌آوری تمام مرغ مازاد مرغداران با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان ادامه می‌یابد و بر اساس تجربیات سنوات قبلی مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده هم در فصل تابستان برای تنظیم بازار گوشت مرغ که با کمبود احتمالی مواجه خواهیم شد قابل عرضه و مصرف است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت : تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از قبیل ذرت و کنجاله سویا هم یکی از اولویت‌ها و دغدغه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در این ایام تعطیل بوده است به طوری که در ایام پایانی اسفند ۹۸ بیش از ۵ هزار تن ذرت و یکهزار تن کنجاله سویا از محل سهمیه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان بین مرغداران از طریق جهاد کشاورزی و تعاونی مرغداران شهرستان‌های مربوطه توزیع شده است.  در فروردین ماه سالجاری هم سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست تخصیص و تامین ۶ هزار تن ذرت و ۴ هزار تن کنجاله سویا جهت تأمین احتیاجات نهاده ای واحد های دام و طیور از محل سهمیه‌های شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی ارسال نموده است که تا کنون ۱۲۰۰ تن سهمیه کنجاله سویا در سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی جهت توزیع اعلام شده است و مراحل خرید و جذب توسط تشکل و تعاونی های مرغداران در دست پیگیری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید