Iranian Agriculture News Agency

بازدید از مجتمع گلخانه ای دیناروند

سطح زیرکشت گلخانه‌ها در استان لرستان 65 هکتار است که بیشترین سطح مربوط به شهرستان خرم آباد بوده که در دو مجتمع شامل گلخانه فجرصفا 25 هکتار و گلخانه دیناروند 12.5هکتار و همچنین یک گلخانه جهاد دانشگاهی کوهدشت با سطح 10هکتار از جمله ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان است.

بازدید از مجتمع گلخانه ای دیناروند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، بازدار در این بازید  اعلام کرد: مجتمع گلخانه ای دیناروند شهرستان خرم آباد با 56 واحد 2300مترمربعی جمعا دارای  12.5 هکتار مساحت است.

وی افزود: تعداد 28 واحد زیرکشت فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد و 8 واحد خیار خاردار و یک واحد دیگر به کشت گیاه داروبی آلوئه‌ورا و بقیه آن یعنی 17واحد دیگر به کشت خیار معمولی اختصاص یافته و در حال بهره برداری و تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خاطرنشان کرد خیار خاردار و فلفل دلمه‌ای به کشور روسیه صادر می‌شود که نقش بسیار مهمی در ارز آوری و سهم به‌سزایی در صادرات محصولات کشاورزی استان و اقتصاد کشور را دارد.

بازدار تصریح کرد: همچنین از لحاظ اشتغال‌زایی 150 نفر به‌طور مستقیم در این مجتمع گلخانه‌ای مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد سطح زیرکشت گلخانه‌ها در استان لرستان 65 هکتار است که بیشترین سطح مربوط به شهرستان خرم آباد بوده که در دو مجتمع شامل گلخانه فجرصفا 25 هکتار و گلخانه دیناروند 12.5هکتار و همچنین یک گلخانه جهاد دانشگاهی کوهدشت با سطح 10هکتار از جمله ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت: در مجموع از این سطوح 5 هکتار به گلخانه های گل شاخه بریده، 45 هکتار به سبزی و صیفی و گیاهان دارویی اختصاص یافته همچنین 20 هکتار در مراحل پرداخت تسهیلات و احداث هستند و روند احداث گلخانه ها بر اساس سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت در همین راستا سازمان جهادکشاورزی استان لرستان آمادگی همکاری و هدایت متقاضیان را دارد و با اعطای تسهیلات 6 درصدی و کمک‌های فنی و راهنمایی توسط کارشناسان در راستای رونق تولید گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید