Iranian Agriculture News Agency

توسعه 1296 هکتار باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری ۱۲۹۶ هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده استان لرستان اجرا می‌شود.

توسعه 1296 هکتار باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، عبدالرضا بازدار در جلسه طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اظهار کرد ؛ یکی از اهداف مهم معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده است.

وی افزود: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۶ در استان لرستان شروع و طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ سطحی معادل ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار  توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده در سطح استان لرستان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: برای سال جاری سهمیه ای معادل ۱۲۹۶ هکتار به استان لرستان ابلاغ شده که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هکتار شناسایی و مراحل چاله کنی ، تهیه نهال و ... آن انجام شده و عملیات غرس نهال بزودی انجام خواهد شد

وی تصریح کرد: به محض تخصیص  مراحل بعدی اعتبارات این پروژه مابقی تعهدات انجام می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت: در این پروژه ۵۰ درصد نهاده ها به صورت رایگان به عنوان مشوق در اختیار بهره برداران قرار گرفته و گونه های بادام، انجیر ، انگور ، پسته ، زیتون ، زرشک و گل محمدی در این اراضی کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید