Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

هنوز آفت «مگس مدیترانه‌ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه هنوز «مگس مدیترانه‌ای» در استان مشاهده نشده است، گفت: این آفت در استان‌های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد.

هنوز آفت «مگس مدیترانه‌ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، مجید جوادی امروز یکشنبه در شورای پدافند غیر عامل لرستان با اشاره به اینکه مگس مدیترانه ای از مخرب‌ترین آفات است و همه باغات میوه را تحت اثر قرار می‌دهد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ میزبان برای این آفت شناسایی شده و مگس مدیترانه ای مقاومت بالایی به شرایط آب و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه این آفت را در استان هنوز مشاهده نکرده ایم، تصریح کرد: سال گذشته ۸۸۲۰ هکتار اراضی را ردیابی کردیم و فعلاً موردی از این آفت را نداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه این آفت بین ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌تواند به باغات و اراضی خسارت وارد کند، یادآور شد: مگس مدیترانه ای در داخل هر میوه ۱۰ عدد تخم می‌تواند بگذارد و باعث پوسیدگی لهیدگی و ریزش میوه می‌شود.

جوادی با اشاره به اینکه مگس مدیترانه ای در استان‌های شمالی آفت همگانی است، گفت: این آفت در استان‌های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد و هنوز توسعه نیافته است، این بیم را داریم که در استان بروز یابد.

وی یادآور شد: در صورت بروز این آفت اگر اعتبار لازم برای مقابله تأمین نشود با سلام و صلوات نمی‌شود کاری کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید