Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری غیرمجاز بیش از 13 هزار اراضی زراعی لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: از سال 90 تا هفت ماهه امسال شاهد تغییر کاربری غیرمجاز 13 هزار و 200 هکتار از اراضی استان هستیم.

تغییر کاربری غیرمجاز بیش از 13 هزار اراضی زراعی لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، کاووس رمضانی در جلسه صیانت از  تغییر کاربری‌های اراضی زراعی لرستان، با اشاره به نقش کلیدی زمین در همه حوزه‌های کشاورزی و تولید، اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که در ایجاد تمدن کشاورزی نقش بسیار مهمی داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قوانین بسیاری در خصوص تغییر کاربری اراضی نداشتیم، چرا که تمایلی برای این کار وجود نداشت، اما پس از اصلاحات اراضی شاهد گسترش تغییر کاربری اراضی هستیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه شهرنشینی در کنار اراضی مرغوب، تغییر کاربری بسیاری را به وجود آورده است، افزود: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی هرگونه تغییر کاربری را ممنوع دانسته و تنها با تشخیص برخی مراجع مجوزهای لازم برای تغییر کاربری داده می‌شود.

رمضانی با اشاره به رشد روزافزون تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی در حاشیه شهرها، افزود: با وجود انجام گشت‌های مستمر برای حفظ کاربری، اما این کار تنها موثر نیست و با توجه به امکانات محدود، بایستی تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: طرح هادی در 70 درصد از روستاها استان انجام شده و نظارت‌های خوبی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی توسط دهیاران صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه از سال 90 تا هفت ماهه سال جاری شاهد تغییر کاربری 13 هزار و 200 هکتار از  اراضی زراعی استان هستیم، گفت: در این خصوص بیش از 3 هزار پرونده تشکیل شده است.

رمضانی اظهار کرد: انتظار می‌رود مقام‌های قضایی استان اقدامات لازم را قبل از تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای خارج از طرح هادی انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید