Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان پیش بینی کرد:

برداشت ۴۷ تا ۵۰ هزار تن انار از باغات این استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد:پیش‌بینی می‌شود از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات بارور استان لرستان بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تن انار برداشت شود.

برداشت ۴۷ تا ۵۰ هزار تن انار از باغات این استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان "عبدالرضا بازدار" با اعلام این خبر افزود: یکی از ظرفیت های استان لرستان به لحاظ کمی و کیفی تولید محصولات باغی است و با اقدامات مفید و موثر و همچنین با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و توجه باغداران به توصیه های فنی کارشناسان ،  لرستان دارای ظرفیت بالایی در این زیر بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت : سطح زیر کشت انار استان لرستان بیش از ۳۴۰۰ هکتار می باشد که از این مقدار ۲۶۰۰ هکتار بارور و ما بقی هنوز به مرحله باروری نرسیده است و طی سالیان آینده به ظرفیت استان اضافه خواهند شد.

وی متوسط عملکرد باغات انار استان لرستان را ۱۸ تن در هکتار اعلام کرد و گفت پیش‌بینی این است که بین ۴۷ تا ۵۰ هزار تن انار از انارستان های استان لرستان برداشت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: انار به لحاظ اقتصادی ، امنیت غذایی و تنوع تولید یکی از زیر بخش‌های مهم کشاورزی استان می‌باشد و انار لرستان محصولی است که در سطح کشور شناخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان کفت: استان لرستان به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید انار دارای رتبه نهم کشور است و انتظار ما از بخش خصوصی ، اتاق بازرگانی و تجار استان این است که جهت بسته بندی ، برندسازی و صادرات این محصول به نام استان لرستان ورود نمایند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هیچگونه محدودیتی  جهت کمک و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران در این بخش ندارد و در سنوات گذشته جشنواره انار به منظور معرفی محصولات تولیدی استان لرستان به کشور و حتی خارج از کشور برگزار شد و انار تولیدی استان در سطح کشور به خوبی معرفی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید