Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اعلام کرد:

۲۱۳۶ هکتار باغات مثمر در اراضی شیب دار استان لرستان کشت شده است

"عبدالرضا بازدار" در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار ، توسعه گیاهان دارویی و گلخانه های مقیاس کوچک با اعلام این خبر افزود: از این سطح توسعه باغات هزار و ۵۰۰ هکتار در اراضی ملی و ۶۳۶ هکتار در اراضی مستثنیات با کشت گونه‌های بادام ، انگور ، زیتون ، انجیر ، گل محمدی ، گردو ، پسته ، انار و کنار به صورت بذر کاری و نهال کاری انجام شده است.

۲۱۳۶ هکتار باغات مثمر در اراضی شیب دار استان لرستان کشت شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: برای سال ۱۳۹۸ نیز کشت  گونه‌های بادام ، انگور ، انجیر ، گل محمدی ، پسته ،  انار و کنار در سطح ۱۲۴۱ هکتار پیش‌بینی شده است.

 دکتر بازدار ادامه داد: ۲۱۴ هکتار نیز در سال جاری به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که در این راستا بذر و نشاء لازم خریداری شده و متقاضیان جهت دریافت  بذر و نشاء هر چه سریع‌تر به مدیریت باغبانی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان همچنین به طرح اصلاح و نوسازی باغات ، سرشاخه کاری درختان گردو ، پیوند درختان زیتون جهت افزایش عملکرد و پیوند درختان پسته و هرس باغات زیتون استان تاکید کرد.

 وی در پایان گفت: برای سال ۱۳۹۸ همچنین ۷۰ هکتار احداث گلخانه در مقیاس کوچک سهمیه استان لرستان مصوب گردیده است .

لازم به توضیح است که در جلسه توسعه باغات در اراضی شیبدار، کشت گیاهان دارویی و گلخانه های کوچک مقیاس، معاونین (برنامه ریزی و امور اقتصادی، بهبود تولیدات گیاهی، توسعه مدیریت و منابع)، سازمان ،مدیران ستادی سازمان و مدیران ادارات کل ( منابع طبیعی و آبخیزداری و امور عشایر) استان و کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید