Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۰ هزار هکتار کلزا دیم امسال در استان لرستان کشت می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام این خبر افزود: مقدار ۶۴۰۰ هکتار کشت چغندر بهاره در استان لرستان انجام شد. یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان توسعه کشت پاییزه در مناطق جنوبی استان شامل شهرستان‌های پلدختر ، کوهدشت ، رومشکان و چگنی می باشد.

 ۲۰ هزار هکتار کلزا دیم امسال در استان لرستان کشت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، دکتر بازدار گفت: امسال در نظر است با همکاری و مشارکت کارخانه قند چهارمحال و بختیاری ۴۵۰ هکتار چغندر قند در این چهار شهرستان کشت پاییزه انجام گیرد که در جهت نیل به این هدف تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و هدف این است که بتوانیم از بارندگی های زمستانه و بهاره استفاده نماییم و می توان گفت تقریباً نیاز آبی محصولی که می‌تواند از آب تجدیدپذیر استفاده نماید ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی در خصوص برنامه‌های این سازمان جهت توسعه کشت کلزا نیز گفت: یکی از الزامات و برنامه های خاص وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور توسعه کشت کلزا می‌باشد و در نظر است در سال جاری ۲۰ هزار هکتار کلزای دیم و آبی در استان لرستان کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: خوشبختانه طی سالهای گذشته کشت این محصول در سطح استان نهادینه شده و استقبال خوبی جهت کشت کلزا توسط کشاورزان به عمل می آید.

  "عبدالرضا بازدار" تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ تن دانه های روغنی کلزا از محصول سال قبل تحویل مراکز خرید شده است و برداشت این محصول همچنان ادامه دارد. و برای کشت کلزا در سال جاری تمهیدات لازم برای تامین بذر ، نهاده ها ، کود و ماشین‌آلات کاشت ، داشت و برداشت در این جلسه برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: جهت تشویق کشاورزان به کشت این محصول روی تامین نهاده‌ها خوب کار شده به کشاورزان بذر یارانه‌ای  داده می‌شود و با قیمت تضمینی ۳۴۰۰ تومان از آنان خریداری می شود.

 دکتر بازدار افزود: محصول کلزا نسبت به سایر محصولاتی که رقیب کلزا می باشند می‌تواند درآمد اقتصادی خوبی برای کشاورزان به همراه داشته باشد به شرطی که کشاورزان در زمینه کاشت ، داشت ، برداشت و تاریخ کشت  نکات فنی را رعایت نماید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید