Iranian Agriculture News Agency

سیل ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزرات جهاد کشاورزی، در جلسه کارگروه استانی پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ۹۸ گفت: سیل اواخر سال گذشته و نوروز امسال ۱۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرد.

سیل ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، سید محمد موسوی تصریح کرد: از این رقم، ۵۲ درصد در بخش زارعت، هشت درصد باغبانی، ۱۴ درصد در بخش دام، طیور و آبزیان و ۲۶ درصد مربوط به زیرساخت‌ها بوده است.

وی با اشاره به تصویب پرداخت دو هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خسارت دیدگان افزود: در این راستا، ۱۶۵ هزار پرونده با رقم ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی تکمیل شده و ۱۱۰ هزار مورد با ۶۵۱ میلیارد تومان توسط کمیته های تخصصی بازدید میدانی و تایید شده است.

موسوی تصریح کرد: ۶۰ هزار پرونده با ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به تصویب کارگروه‌های استان و در نهایت ۲ هزار پرونده به پرداخت رسید.

وی گفت: همچنین تاکنون ۴۰ هزار پرونده با رقم تسهیلاتی ۴۱۰ میلیارد تومان از استان ها به بانک‌های عامل معرفی شده که ۲ هزار فقره موفق به دریافت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

او اضافه کرد: در لرستان ۲۱ هزار پرونده با ۸۵ میلیارد تومان تکمیل و از این تعداد ۲۰ هزار با ۶۵ میلیارد تومان بررسی میدانی و تایید شد که در نهایت ۱۴ هزارپرونده با ۴۵ میلیارد تومان به تصویب کارگروه استانی رسیده و آماده پرداخت است.

موسوی در خصوص تسهیلات بانکی کشاورزان سیل زده لرستان نیز افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد تومان بررسی و تایید شده که از این تعداد یکهزار فقره موفق به دریافت چهار میلیارد تومان شده اند.

به گفته وی، برای لرستان ۲۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۷۰ میلیارد تومان وام چهار درصد توسط دولت مصوب شده است.

سیل فروردین ۹۸ بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی لرستان آسیب زد و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به سایر بخش‌های استان خسارت زد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید