Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان:

۱۴۵۰۰ پرونده جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی لرستان حذف شد

با بررسی های سازمان پژوهشگاه فضایی کشور ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرونده بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از سیل حذف شده که این مساله باید حل شود.

۱۴۵۰۰ پرونده جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی لرستان حذف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، غلامرضا آقامیرزایی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی افزود: شاید مبنای این تصمیم سازمان فضایی لحاظ کردن روستاهای حاشیه کشکان در خسارات سیل بوده اما باید توجه داشت این حوزه خسارت بیشتری داشته اما سیل موجب آسیب جدی در ۱۱ شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه این مساله حل نشود با سیل عظیم اعتراض کشاورزان آسیب دیده مواجه می شویم.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و ریس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل نیز گفت: نباید به استفاده از روش های سنتی بسنده کرد و به همین منظور از ظرفیت های پژوهشگاه قضایی در بررسی پرونده های خسارتی استفاده شده است.

وی افزود: باید اطلاعات دریافتی از سیل زدگان را با نقشه های موجود کنترل داده و تطبیق می کردیم که پژوهشگاه در این راستا کمک های بسیاری ارایه کرده است.

امیر شجاعان ادامه داد: در برخی موارد تفاوت میان پرونده های تشکیل شده و بررسی های پژوهشگاه بیش از ۵۰ درصد بود و در پلدختر نیز از یکهزار و ۱۰۹ پرونده؛ ۸۹۵ پرونده خارج از حریم شهرستان بوده که این نقص توسط پژوهشگاه یافت شد.

وی با تاکید بر آسیب شناسی دلایل این نقصان ها گفت: پرونده ها حذف نشده بلکه برای بررسی بیشتر و اصلاح به استان بازگشت داده شد چراکه این اقدامات بعدها به عنوان اسناد مالی بررسی می شود و باید شفاف باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید