Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بررسی و تصمیم گیری های لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات دامداران استان

ظهر امروز جلسه کمیته فنی راهبردی اتحادیه دامداران استان به ریاست سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین بهبود تولیدات دامی و توسعه بازرگانی نظارت و صنایع کشاورزی سازمان، مدیرکل تعاون روستایی استان، مدیران حوزه ریاست، امور دام و تنظیم بازار، رئیس اتحادیه دامداران استان، هیئت علمی دانشگاه و تعدادی از دامداران استان در محل دفتر اتحادیه دامداران استان برگزار شد.

بررسی و تصمیم گیری های لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات دامداران استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، شاهرخی در این جلسه با تأکید بر ایجاد انسجام و ارتباط مستمر با اتحادیه ها و استفاده از ظرفیت آنها در تصمیم گیری های استان افزود؛ لازمه پیشرفت کشور در بخش کشاورزی مشارکت تشکل ها در تصمیمات کلان استان می باشد لذا برای رشد و پیشرفت بخش کشاورزی نیاز به تشکل های پرقدرت و قوی تری داریم.

 وی افزود؛ همه ما ملزم هستیم در راستای رفع مشکلات دامداران و با توجه به فلسفه وجود اتحادیه ها، با هماهنگی و همدلی گام برداریم و با شناسایی و الگو گیری از نقاط قوت و پیشرفت تشکل های موفق کشور و همچنین استفاده از توان افراد علمی دانشگاهی در کنار بخش اجرایی نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آنها گام برداریم.

 این مقام مسئول به اهمیت فراوان بهره وری در تولید اشاره کرد و گفت؛ در شرایط کنونی فعالیت های بخش کشاورزی بدون بهره وری توجیه اقتصادی نخواهد داشت، به عنوان مثال باید با استفاده از ظرفیت های اساتید محققین و کارشناسان به جایی برسیم که دوره پرواربندی گوسفند به ۹۰ روز تقلیل یابد لذا هرچه زمان دوره پرورش کاهش و پرواربندی با تغذیه بهتر صورت بگیرد راندمان و بهره وری بالاتری رو خواهیم داشت.

 وی در پایان نقش تشکل ها در صادرات را ویژه دید و گفت؛ در بخش کشاورزی، تشکل‌ها همواره جایگاه خاصی دارند و می توانند فضای مساعدی برای تعامل مناسب و سازمان یافته بین تولیدکنندگان و حاکمیت به وجود آورند. تجربه نشان داده که کشورهای توسعه یافته، بدون استفاده از ساماندهی فعالان کشاورزی در قالب تشکل‌های مختلف، به منظور تعامل بهتر جامعه و حکومت، موفق نبوده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید