Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان:

رونق گردشگری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای لرستان

در حاشیه نشست سراسری تخصصی گردشگری کشاورزی که به همت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان لرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن همایشات اتاق بازرگانی برگزار گردید، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: رونق گردشگری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای لرستان است که باید از آن برای رونق استان استفاده بهینه کرد.

رونق گردشگری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان،سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه در لرستان ۳ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی وجود دارد،  افزود: در شیلات لرستان، ۳۰ هزار تن که عمدتا تولید ماهیان سردابی است صورت گرفته و در تولید تخم چشم زده به قطب کشور تبدیل شده ایم بطوریکه کشور را از واردات بی نیاز نموده ایم.

 وی به ۴ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در لرستان گریزی زد و خاطرنشان کرد: برداشت ۶۰۰ هکتار زعفران و تولید ۱ تن زعفران در لرستان، ۶۵ هزار تن تولید انار در استان و... همه و همه باعث شده که لرستان از منحصر ترین استان های کشور بشمار رود.

 شاهرخی رونق گردشگری کشاورزی را فرصتی ارزشمند برای لرستان برشمرد و تصریح کرد: اگر بتوانیم این فرهنگ رونق گردشگری را نهادینه کنیم، قطعا در آینده شاهد بازتاب های مثبت این فرآیند خواهیم بود.

این مقام مسوول تنوع اقلیمی در لرستان، کوهپایه های زیبا، آبشارها، جنگل های زیبا، غذاهای ارگانیک و... را از جمله فرصت های استثنایی برای استان قلمداد کرد و اظهار نمود: طبق الگوی کشت، قصد داریم ضریب تولید را از ۶ به ۱۲ برسانیم که این امر مستلزم اینست که ضمن استفاده از دانش فنی، گردشگری کشاورزی را رونق بدهیم

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید