Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بررسی نقاط ضعف و قوت طرح جهش تولید در دیمزار ها

جلسه بررسی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با حضور سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مجری طرح و تعدادی از مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

بررسی نقاط ضعف و قوت طرح جهش تولید در دیمزار ها

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ شاهرخی در این جلسه بر نقاط قوت طرح نظیر توسعه کشاورزی حفاظتی، توسعه مصرف کودهای بذر مال، افزایش تعداد ۷۷ دستگاه کارنده مستقیم به ادوات استان اشاره کرد و گفت؛ اختصاص خودرو، سیستم رایانه و تقویت اینترنت مراکز خدمات به عنوان خط مقدم تولید همچنین ارسال به موقع نهاده های کشاورزی از جمله بذر مال و برگزاری دوره های آموزشی ملی به صورت فصلی برای همکاران طرح بسیار حائز اهمیت است.

 وی در پایان گفت؛ با توجه به اینکه در اجرای این طرح کارهای ترویجی و آموزشی بسیار موثر است، اعتبارات ترویجی در راستای بازدید کشاورزان هم استانی از برداشت محصولات کشاورزان پیشرو ویژه  دیده شود و همچنین اعتباراتی برای مستندسازی به جهت منعکس کردن کشت قراردادی، میانگین بهتر تولید در سطح هایی که طرح در آنها اجرا شده است، خرید ادوات کشاورزی، بازاریابی و زیرساخت های لازم برای تحویل دانه های روغنی از قبیل کنجاله سویا، کلزا، گلرنگ و... در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید