Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:

بخش کشاورزی در لرستان ۲۹ درصد اشتغال را تشکیل داده است/ تامین ۱۳ درصد تولید ناخالص ملی

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: در حالی که پیش از این سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از ۵ درصد نبوده است، اکنون ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی را این بخش و به ویژه لرستان تامین می‌کند.

بخش کشاورزی در لرستان ۲۹ درصد اشتغال را تشکیل داده است/ تامین ۱۳ درصد تولید ناخالص ملی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی پیش از ظهر امروز در بازدید ترویجی و روز مزرعه؛ تولید دانش بنیان بذر گندم، اظهار کرد: دولت سیزدهم از زمان روی کارآمدن ۲ اقدام اساسی را در بخش کشاورزی انجام داده است.

 وی خاطرنشان کرد: نخست خرید گندم با مبلغی معقول از ۵ هزار و ۵۰۰ تومان سال گذشته به ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که اگر این اقدام زودتر و قبل از فصل کاشت صورت می‌گرفت، سطح زیر کشت بیشتری را شاهد می‌شدیم.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان، ارزان شدن ۴۵ درصدی نرخ کود نسبت به سال گذشته را از دیگر اقدامات مثبت و اساسی دولت در بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: مردمی سازی یارانه‌ها نیز علی‌رغم همه مشکلات، امری حیاتی بود که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 سید عمادشاهرخی به اعطای تسهیلات سرمایه درگردش در راستای طرح  مردمی سازی یارانه ها اشاره کرد و گفت از زمان شروع طرح تا کنون، هزار و ۳۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات این بخش شدند، ۲۲۰ مرغداری از این امکان بهره‌مند شدند و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز وام پرداخت شده تا تولید بدون کمترین مشکل کار خود را انجام دهد.

 وی با اشاره به وجود ۷۵ درصدی اراضی دیم لرستان، بر جهش تولید در دیمزارها و لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید و خاطرنشان کرد: طی برنامه ۵ ساله و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید تولید در دیمزارها به ۲ برابر افزایش یابد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: در حالی که پیش از این سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از ۵ درصد نبوده است، اکنون ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی را این بخش و به ویژه لرستان تامین می‌کند.

 شاهرخی، میانگین اشتغال بخش کشاورزی در کشور را ۱۹ درصد خواند و افزود: این آمار برای استان ۲۹ درصد است، لرستان استانی با محوریت بخش کشاورزی است و از این‌رو نیاز داریم از تجهیزات به روز و اطلاعات فنی استفاده کرده تا بتوانیم شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید