Iranian Agriculture News Agency

کارگروه کشاورزی پدافندغیرعامل وامنیت غذایی برگزار شد

جلسه ارائه راهبردها و اقدامات کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

کارگروه کشاورزی پدافندغیرعامل وامنیت غذایی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ جلسه ارائه راهبردها و اقدامات کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل و امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس  سازمان جهاد کشاورزی لرستان و با حضور  شرفی مدیرکل پدافند غیر عامل لرستان،  صفری راد مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان، معاونین ستادی و مدیران ادارات کل تابعه سازمان جهادکشاورزی استان لرستان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

  سید عماد شاهرخی به بروز پدیده خشکسالی و رابطه آن با امنیت غذایی پرداخت و گفت: پدیده خشکسالی که محصول تنش های اقلیمی است بی تردید در مقوله امنیت غذایی و کاهش تولیدات کشاورزی اثرگذار است و باعث می‌گردد تولید و امنیت غذایی و محصولات استراتژیک از تعادل و توازن خود خارج گردد.

 این مقام مسئول افزود: ما در بحث خشکسالی در استان با استانداری و وزیر جهاد کشاورزی مکاتباتی ارائه داده ایم و بر این باوریم که توسعه کشت های جایگزین در دیمزارها باعث کم شدن تنش اقلیمی می شود.

 وی به اهمیت کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت:تشکیل و فعالیت مستمر این کارگروه برای بخش کشاورزی و رفع بحران‌ها یک ضرورت است و ماهانه با دستور کار مشخص فعالیت می کند و به صورت میدانی و تحلیلی گزارشات لازم ارائه می شود ودر این راستا نقش نظرات کارشناسان این کارگروه بسیار مهم قابل اهمیت است.

 در ادامه مدیران و کارشناسان  با تحلیل و ارائه راهکار پیشنهاداتی برای کارگروه مشورتی ارائه دادند، که برخی از پیشنهادات مهم این جلسه، تشکیل کارگروه مشورتی تخصصی در خصوص شناسایی مناطق مستعد، ایجاد برنامه های کارگروه آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان در جهت آمادگی مقابله با بحران خشکسالی در قالب پدافند غیرعامل، تقویت مدیریت ریسک و اجباری شدن بیمه مسئولیت کشاورزی این جلسه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید