Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سهم تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشاورزی استان در سال جاری نسبت به پارسال، ۲ برابر افزایش یافته است

سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در جشنواره محلی زنان روستایی در بیرانشهر افزود: پارسال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸، ویژه دام، طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی و جانبی برای احداث، تامین سرمایه در گردش و طرح های تکمیلی استان لحاظ شده است.

سهم تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشاورزی استان در سال جاری نسبت به پارسال، ۲ برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در جشنواره محلی زنان روستایی در بیرانشهر افزود: پارسال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸، ویژه دام، طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی و جانبی برای احداث، تامین سرمایه در گردش و طرح های تکمیلی استان لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: این رقم در بودجه امسال  به ۲ برابر افزایش یافته است بنابراین آمادگی داریم اعتبار لازم را در صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح های فرآوری و بسته بندی به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی همچنین گفت: سهم اشتغال بخش کشاورزی در کشور ۱۸.۶ و در لرستان ۲۸.۸ درصد است بنابراین محوریت اشتغال در این استان بر پایه بخش کشاورزی است و ۴۰ درصد اقتصاد استان را این حوزه تشکیل می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است که هدفگذاری برای افزایش این سطح به ۱۲ هزار هکتار انجام شده است و تلاش می شود صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش از محل تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شود.

 سید عماد شاهرخی با اشاره به بهره برداری از اولین کارآگاه فرآوری گیاهان دارویی لرستان در الیگودرز طی هفته جاری بیان کرد: در هر منطقه ای از استان که ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی وجود دارد، صنایع جانبی نیز باید ایجاد شود.

 تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه "اعتبارات کم بهره برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی" است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید