Iranian Agriculture News Agency

کارشناس امور زنان مرکز جهاد کشاورزی:

نقش مهم صندوق‌های خرد روستایی در درآمدزایی و اشتغال آفرینی

کارشناس امور زنان مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی منجر به افزایش درآمد و اشتغال آفرینی در روستا و در نهایت به افزایش دسترسی به بازار ، ارتقای جایگاه زنان در خانواده همچنین بهبود مشارکت زنان در تصمیم‌گیری در هزینه‌های خانوار شده است.

نقش مهم صندوق‌های خرد روستایی در درآمدزایی و اشتغال آفرینی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ کارشناس امور زنان مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند گفت: صندوق‌های خرد زنان روستایی منجر به افزایش درآمد و اشتغال آفرینی در روستا و در نهایت به افزایش دسترسی به بازار ، ارتقای جایگاه زنان در خانواده همچنین بهبود مشارکت زنان در تصمیم‌گیری در هزینه‌های خانوار شده است.

مهشید بهادری امروز در حاشیه برگزاری جشنواره محلی زنان ؛ مشارکت در تولید و اشتغال آفرینی در روستا که صبح امروز برگزار شد، به فارس گفت: این جشنواره با محوریت بازدید ترویجی از گلستان گل محمدی صندوق خرد محلی زنان واقع در روستای سراب و فرآیند گلاب گیری و همچنین برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی عضو صندوق خرد برگزار شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره  در سال مزین به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی را نمایش دستاوردهای تولیدی توسط زنان عضو عضو صندوق خرد محلی سراب داراب عنوان کرد.

کارشناس امور زنان مرکز جهاد کشاورزی بیرانوند گفت: تجربه ثابت کرده که یکی از راه‌های اشتغال‌زایی و افزایش تولید در روستا توسعه صندوق‌های خرد محلی روستایی است.

بهادری خاطر نشان کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی منجر به افزایش درآمد و اشتغال آفرینی در روستا و در نهایت به افزایش دسترسی به بازار ، ارتقای جایگاه زنان در خانواده همچنین  بهبود مشارکت زنان در تصمیم‌گیری در هزینه‌های خانوار شده است.

وی با اشاره به اینکه  زنان به عنوان عامل کلیدی در عرصه روستا همواره مطرح بوده و عهده‌دار نقش فعالی در فرایند تولید روستایی و درآمدزایی روستا هستند، گفت: در چنین تجربه‌ی توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در روستا مستلزم آموزش و ترویج و افزایش مشارکت و توانمندسازی زنان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید