Iranian Agriculture News Agency

برآورد خسارت ۹,۱۰۰ میلیارد تومانی به محصولات زراعی، باغی و دامی استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: کشاورزان جهت حفظ رطوبت و ارزشهای خاک از آتش زدن کاه و کلش و شخم زدن مزارع خود خودداری کنند.

 برآورد خسارت ۹,۱۰۰ میلیارد تومانی به محصولات زراعی، باغی و دامی استان لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی در "جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی" که با حضور معاونین بهبود تولیدات گیاهی، دامی، توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیران ستادی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و سایر اعضای مرتبط در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد گفت؛ تاکنون میزان ۲۰۰ میلیارد تومان به مزارع سه شهرستان کوهدشت، چغابل و پلدختر خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی وارد شده است که در همین راستا اکیپ‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و صندوق بیمه کشاورزی در حال ارزیابی و میزان خسارت وارد شده به اراضی کشاورزان جهت پرداخت غرامت ناشی از این خسارت است.

وی از کشاورزان خواست جهت حفظ رطوبت موجود در خاک از شخم زدن مزارع خسارت دیده جداً خودداری کنند و به کشاورزان شمال و شرق استان یادآور شد مراحل داشت را به دقت پیگیری کنند.

 این مقام مسئول در پایان گفت کمیسیون‌های خرید محصولات کشاورزی با حضور فرمانداران در شهرستانها تشکیل و با حساسیت بالا پیگیری شود،کارشناسان پهنه به صورت تمام وقت در زمان برداشت در پهنه حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید