Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از عرضه سموم غیرمجاز در لرستان و برخورد با متخلفان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از عرضه سموم غیرمجاز جلو گیری خواهیم کرد و در همین راستا با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

جلوگیری از عرضه سموم غیرمجاز در لرستان و برخورد با متخلفان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛دومین مانور بزرگ ملی مقابله با عرضه آفت کش های غیر مجاز کشاورزی به طور همزمان در سراسر کشور در راستای بهبود اجرای ضوابط عرضه این نهاده مهم کشاورزی در شبکه توزیع آفت کش های کشاورزی کشور، با حضور صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، پیرزادی، مدیر حفظ نباتات این سازمان، بازرسان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بازرسان صنعت ، معدن و تجارت، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی لرستان، دستگاه‌های نظارتی و انتظامی استان برگزار شد.

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت؛ وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تأمین به موقع غذا در زمان مناسب و پایداری تولید است در همین راستا ما به دنبال حذف و کاهش مصرف سموم پر خطر هستیم.

 جواد صالحیان افزود: در حال حاضر ۴۵۰ قلم سموم مصرفی در کشور وجود دارد و با پایشی که در کشور انجام شده است میزان استفاده از سموم ۴ درصد می‌باشد که نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

 وی هدف از برگزاری این مانور را بازدید از واحدهای توزیع آفت کشهای کشاورزی و برخورد با مراکز غیرمجاز عرضه کننده آفت کش به منظور کنترل سطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت کش های قاچاق و تقلبی عنوان کرد.

 این مقام مسئول در ادامه گفت؛ با کلیه اماکن و واحدهای متخلف که اقدام به فروش آفت کش های قاچاق، غیر مجاز، احتکار شده، تاریخ گذشته، تقلبی و... می کنند برخورد جدی خواهد شد.

 صالحیان در پایان به کشاورزان توصیه کرد قبل از مصرف آفت کش ها حتماً با کارشناسان مراکز خدمات، کلینیکها و گیاه پزشکیها مشورت لازم را به عمل آورده و ضمن خرید از فروشگاههای مجاز به تاریخ انقضای درج شده روی کالا و توجه ویژه ای داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید