Iranian Agriculture News Agency

انجام ۱۹۱۸ بازرسی در سطح استان لرستان در ماه های اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۹۱۸ بازرسی در سطح استان انجام شده و ۱۶۵ پرونده در این رابطه تشکیل شده است.

انجام ۱۹۱۸ بازرسی در سطح استان لرستان  در ماه های اخیر

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد تنظیم بازار  که با حضور دکتر کوشش تبار، معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه آرامش نسبتا مناسبی در بازار برقرار است، عنوان کرد: بهمن ماه سال جاری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم در حالی که نیاز روزانه استان ۱۵۰ تُن  مرغ است اما ۲۲۰ تن کشتار می‌شود

 وی افزود: بخشی از مرغ مازادِ تولید منجمد و ذخیره سازی و بخشی هم به استانهای هم جوار صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: چهار اکیپ را برای هرشهرستان در حوزه نظارت افزایش داده‌ایم تا نظارت بر بازار جدی‌تر پیگیری شود.

 شاهرخی عنوان کرد: اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود و فضای آرامی در مجموع در بازار حاکم است.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع ذخیره سازی کالاهای اساسی، گفت: ۲ هزار و ۶۷۰ تن برنج در انبارهای استان ذخیره داریم و ۲ هزار و ۵۰۰ تن در راه است، در مجموع ۵ هزار و ۲۷۰ تم برنج در استان موجود است که ۱۵۰۰ تن آن توزیع شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود : موجودی شکر استان نیز ۲ هزار تن است که ۱۰۶۲ تن آن توزیع شده است، همچنین ۲۳۰۰ تن روغن خوراکی در انبارهای استان موجود است.

 شاهرخی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تن مرغ‌ منجمد نیز داریم که ۳۰۰ تن آن توزیع شده است، عنوان کرد : همچنین ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است.

 وی خاطرنشان کرد: طبق تاکید وزیر جهاد کشاورزی میوه شب عید حتما باید درجه یک و با کیفیت باشد.

 شاهرخی گفت: طبق پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی هر آنچه‌ کالا در انبار داریم باید در فروشگاه‌ها عرضه کنیم تا آرامش بر بازار حاکم شود.

 وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: ۱۹۱۸ بازرسی در سطح استان انجام شده و ۱۶۵ پرونده در این رابطه تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید